Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen morsomme idèr på skolenettverket? :D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er med å drifter ett skolenettverk og blir ikke akkuratt veldig happy når folk knoter til maskinene...

Men nå kjører vi illution for å stoppe tullet, og elevene har gitt opp :) kjempedeilig med mindre jobb. Er ett rom med en maskintype som ike liker programmet men men...

Nå er det brussøl og folk som rapper mus etc som er det gjennværende problemet (er et nesten ubetydelig problem). Det er ikke så morsomt å måtte fikse maskinene hver eneste fordømte dag. Men som sagt det har dabbet av kraftig, det er nesten ikke noe å gjøre nå for tiden når man har illution og ghost.

Vi har ikke sperret kontrollpanel eller cmd noe vi kanskje burde gjøre men net send er jo blokert, samt det at maskinene ikke kan se hverandre uten at man knoter noe helt jævlig

Nei jeg oppfordrer folk på skoler til å kjøre 123 spill eller å spille hjerter på netverket. Det sparer oss for et hav av arbeid :)

Lenke til kommentar
for (( i=0; i<255; i++ )); do ifconfig eth0 192.168.2.$i; ping -c 1 192.168.2.1; done

Kjør den på en linuxmaskin, så får alle windowsmaskinene en kjekk melding. Husk å bytte ut 192.168.2 med skolens adresse.

øyh min sin!

chil: likte dine spøker ;)

Admin'c: illution? link?

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan det er på skolene dere går på, men på ås vgs så får man 1ukes utestengelse fra skolenettverket om man sender en "net send" melding, og hvis det er en spill side som blir mye brukt (f.eks 123spill.no) så vil de stenge tilgangen til denne siden fra skolen. De it-ansvarlige kan til enhver tid se hva vi driver med, så det er ikke lett å slippe unna.

Lenke til kommentar
Åpne txt:

1

net send * se bak deg!!

goto 1

Lagre som xxx.bat

Leg den til i oppstarten på en bruker

:devil:

min cmd påstår at den ikke finner 1 som en gyldig kommando, men den skriver se bak deg!! i cmd. Jeg kan ikke sende noe igjennom net send. er det mulig at admin ahr speret dette?

Bytt ut "1" med ":1"

DUST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det fikk lite ikke pcen min til å klikke

:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Det jeg mente var at maskinene på skolen er til skriving og programmer som er lagt inn der, ikke for at elevene skal finne på kødd. skolene har store problemer med personer som holder på og gjør ting de ikke skal på maskinene, net send kan faktisk være ganske irriterende hvis du sitter og skriver om et prosjekt og en sender 100 net send meldinger. greit nok, det er ikke hacking, men utnyttelse av integrete funksjoner. og datamaskin navnet har du ikke bruk for og vite siden maskinene skal brukes kun til skriving ( eller skole-arbeid generelt ). at kontrollpannelet er sperret burde minne han på at det er en grunn til det.

Flere EDB rom på skoler har blitt stengt pga slike personer som han.

jeg bare synes denne tråden er litt på kanten av hva som kan aksepteres, og vil ikke oppfordre i noe som helst, bare si min mening om at dette kan være galt.

Du virker som en utrolig kjedelig person... la nå folk få ha det litt morro da.. tross alt blir man sliten av alt mas og stress på skolen, må jo få gjøre noe som er litt gøy også..

Ja - å irritere alle andre fordi du selv kjeder deg er jammen arti` *sukk*

Slike idioter burde ikke få lov til å komme i nærheten av et tastatur. Jeg for min del hopper fallskjerm for å ha det gøy - jeg plager ikke andre, det anser jeg for å være n00b.

Lenke til kommentar

Illusion er genial programvare, noe jeg erfarte da skolen min kjørte win98 og illusion 99. Jeg prøvde å fjerne programmet, gikk inn i dos og sletta hele mappa til illusion, prøvde å cracke det (med ferdige cracker fra nettet) men fikk det ikke til. løsningen på problemet var en keylogger jeg la inn og så fikk jeg it-admin på skola til å deaktivere illusion, sa pcen trengte nye drivere pga at den var ustabil. han skrev inn passordet til illusion, keyloggeren lagra passordet til ei mappe som illusion ikke beskytta og vips hadde jeg både passordet til illusion på alle pcene og it-admin på skola, it-adminens passord var forresten "1234" :roll:

Jeg vet ikke hva slags konfig dere har på nettverket deres, men jeg hadde det gøy med klassekamerater med radmin (remote administrator), prøv det :thumbup:

Lenke til kommentar
Illusion er genial programvare, noe jeg erfarte da skolen min kjørte win98 og illusion 99. Jeg prøvde å fjerne programmet, gikk inn i dos og sletta hele mappa til illusion, prøvde å cracke det (med ferdige cracker fra nettet) men fikk det ikke til. løsningen på problemet var en keylogger jeg la inn og så fikk jeg it-admin på skola til å deaktivere illusion, sa pcen trengte nye drivere pga at den var ustabil. han skrev inn passordet til illusion, keyloggeren lagra passordet til ei mappe som illusion ikke beskytta og vips hadde jeg både passordet til illusion på alle pcene og it-admin på skola, it-adminens passord var forresten "1234" :roll:

Jeg vet ikke hva slags konfig dere har på nettverket deres, men jeg hadde det gøy med klassekamerater med radmin (remote administrator), prøv det :thumbup:

Hvor skaffer man keyloggere hen da? (uten å måtte søke seg gjennom skumle datasnok-sider )

Lenke til kommentar
Åpne txt:

1

net send * se bak deg!!

goto 1

Lagre som xxx.bat

Leg den til i oppstarten på en bruker

:devil:

min cmd påstår at den ikke finner 1 som en gyldig kommando, men den skriver se bak deg!! i cmd. Jeg kan ikke sende noe igjennom net send. er det mulig at admin ahr speret dette?

Bytt ut "1" med ":1"

Noe annet morsomt man kan gjøre med net send? Kan man bare sende en melding? Er det noe annet man kan legge til ved meldingen? En lin keller no? Dette var interesant :p

Lenke til kommentar

i notisblokk:

net send * haha

net send * haha

net send * haha

net send * haha

net send * haha

net send * haha

net send * haha

net send * haha

net send * haha

net send * haha (ctrl+c og ctrl+v noen ganger.... få fila opp i omtrent 10mb)

Lagre det som haha.bat, dobbletklikk på fila og stikk fra dataen....

edit: men det er jo mye mer tungvint enn det

:1

net send * se bak deg!!

goto :1 forslaget som kom opp...

Endret av andesam
Lenke til kommentar
i notisblokk:

net send * haha (ctrl+c og ctrl+v noen ganger.... få fila opp i omtrent 10mb)

Lagre det som haha.bat, dobbletklikk på fila og stikk fra dataen....

Eller som det ble foreslått over her bare "lime" inn selve kommandoen en gang og heller kjøre den i loop ;)

Lenke til kommentar
Eller som det ble foreslått over her bare "lime" inn selve kommandoen en gang og heller kjøre den i loop ;)

Det er også en mulighet. Men det er fetere hvis man legger denne haha.bat på skrivebordet. Eller forandrer navnet til ikke_dobbelt_klikk.bat, den neste som setter seg ved daten kommer GARANTERT til å trykke. og du får ikke skylden...

Lenke til kommentar

Det er også en mulighet. Men det er fetere hvis man legger denne haha.bat på skrivebordet. Eller forandrer navnet til ikke_dobbelt_klikk.bat, den neste som setter seg ved daten kommer GARANTERT til å trykke. og du får ikke skylden...

Sluttresultatet blir jo en bat-fil uansett da. Ikke nødvendig med en 10mb stor fil, når man kan klare seg med 1kb :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...