Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem. Har laget et program der jeg legger inn ulik informasjon i en database. Det skal være mulig å editere denne informasjonen. Da vil jeg at det som allerede står i databasen skal komme opp i formen. Er ikke noe problem når det gjelder textbokser, men når jeg bruker en combobox så får jeg ikke den til å vise den valgte verdien. Dette er koden jeg bruker for å fylle comboboxen...

Dim rs As New ADODB.Recordset

Set rs = GetWinGroups 'Henter WinGroup fra tabellen

Do While Not rs.EOF

Combo1.AddItem rs.Fields("WinGroup")

rs.MoveNext

Loop

Når jeg starter programmet nå er comboboxen tom, men hvis jeg trykker på den kommer alle WinGroup`s opp. Er det noe metode jeg kan bruke for å få den verdien som ligger i tabellen til å vise når jeg skal editere gruppen?

På forhånd, takk for all hjelp.

Emma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke helt det jeg ville frem til... Men takk for tipset :)

Hvis jeg bruker den koden, så kommer kun det første elementet i listen opp... Jeg vil at det elementet som er valgt fra før skal komme opp.

La meg prøve å forklare. I tabellen er det kun to felt; admin og user. En person kan enten være medlem av gruppen admin eller user. Men hvis jeg skal inn å endre på informasjonen om en person, så vil jeg at den gruppen han er medlem av fra før(altså den informasjonen som er lagret i databasen), skal komme først opp i comboboxen. Er det en metode jeg kan bruke for å få det til.

Håper dette var forståelig.... På forhånd takk:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...