Emma Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hei Jeg har et problem. Har laget et program der jeg legger inn ulik informasjon i en database. Det skal være mulig å editere denne informasjonen. Da vil jeg at det som allerede står i databasen skal komme opp i formen. Er ikke noe problem når det gjelder textbokser, men når jeg bruker en combobox så får jeg ikke den til å vise den valgte verdien. Dette er koden jeg bruker for å fylle comboboxen... Dim rs As New ADODB.Recordset Set rs = GetWinGroups 'Henter WinGroup fra tabellen Do While Not rs.EOF Combo1.AddItem rs.Fields("WinGroup") rs.MoveNext Loop Når jeg starter programmet nå er comboboxen tom, men hvis jeg trykker på den kommer alle WinGroup`s opp. Er det noe metode jeg kan bruke for å få den verdien som ligger i tabellen til å vise når jeg skal editere gruppen? På forhånd, takk for all hjelp. Emma Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hvis du mener å få combo boksen til å vise alle elementer i oppstarten, kan dette løses med følgende kode: Private Sub Form_Load() ' Husk å endre navnet til hva comboboksen din kalles. Combo1.ListIndex = 0 End Sub Lenke til kommentar
Emma Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Var ikke helt det jeg ville frem til... Men takk for tipset Hvis jeg bruker den koden, så kommer kun det første elementet i listen opp... Jeg vil at det elementet som er valgt fra før skal komme opp. La meg prøve å forklare. I tabellen er det kun to felt; admin og user. En person kan enten være medlem av gruppen admin eller user. Men hvis jeg skal inn å endre på informasjonen om en person, så vil jeg at den gruppen han er medlem av fra før(altså den informasjonen som er lagret i databasen), skal komme først opp i comboboxen. Er det en metode jeg kan bruke for å få det til. Håper dette var forståelig.... På forhånd takk:) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Du kan putte telleren til gruppen inn i ItemData Combo1.ItemData(index) = rs.Fields("WinGroupIndexEllerHvaF") Og Sjekke opp verdien mot den "SELECT * FROM WinGroup WHERE WinGroupIndexEllerHvaF = " & Combo1.ItemData(Combo1.SelectedIndex) & Chr(10) & " DO" Lenke til kommentar
Emma Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Takk skal du ha Det skal jeg prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå