Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remotely Anywhere problemer

Anbefalte innlegg

Heisann !!!

Har satt opp remotely anywhere opp på min PC. Er meget fornøyd med dette program, som gir meg full kontroll over min egen PC uansett i verden jeg befinner meg. Det som er mitt problem, er at jeg har sikkert 100 daglige forsøk fra andre inntrengere som prøver å komme inn på min PC. Har vært å stillt inn i programmet at det skal kun være 2 forsøk før at IP'en blir kastet ut.

Er det en eller annen form for filter jeg kan kjøre som "banner" de IP'ene, slik at de ikke får flere forsøk? (Samme IP'er går igjen)

Tør ikke tenke på hva som skjer hvis de faktisk en dag kommer inn.

-z00l-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann !!!

Har satt opp remotely anywhere opp på min PC. Er meget fornøyd med dette program, som gir meg full kontroll over min egen PC uansett i verden jeg befinner meg. Det som er mitt problem, er at jeg har sikkert 100 daglige forsøk fra andre inntrengere som prøver å komme inn på min PC. Har vært å stillt inn i programmet at det skal kun være 2 forsøk før at IP'en blir kastet ut.

Er det en eller annen form for filter jeg kan kjøre som "banner" de IP'ene, slik at de ikke får flere forsøk? (Samme IP'er går igjen)

Tør ikke tenke på hva som skjer hvis de faktisk en dag kommer inn.

-z00l-

Tja.. Første tingen som er viktig er jo ha et bra passord. Et passord som ikke står i ordlister, som ikke er satt sammen av ord, men tilfeldige tall og bokstaver.

Ellers er jo en mulighet å sette opp en brannmur der du kan begrense hvilke ip adresser/serier som har tilgang til porten programmet bruker. Kjenner ikke til programmet så jeg vet ikke hvilke muligheter det har.

Lenke til kommentar

Årsaken til at du får opp mange attempts på din server, er fordi det utrolig mange der ute som scanner etter den porten som din remote server kjører på. Og prøver å logge seg inn og benytte pc'en til noe dårlig formål. ( spam bot, email spam )

Først og fremst kan du endre porten, alt utenom default og ha et godt passord som nevnt tidligere i tråden.

Siden du ønsker å benytte remote fra ``hele`` verden blir det litt dumt å sette på ipfilter på firewall e.l eller software. Siden du på forhånd ikke vet hva slags ip du benytter deg av i et hotell rom i Paris f.eks.

Men ved å endre porten på software vil medføre at ``scannere`` ikke finner en remote host på din pc på default port, og dermed er problemet ditt løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...