the_ruthless Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg trenger altså en liten webserver med PHP (og gjerne MySQL) som er VELDIG enkel å sette opp og kjøre på en XP1600+, i WinXp Pro. Helst på engelsk og minimalt med konfigurering. I og med at jeg skal lære meg PHP, så er jeg ikke noen spesielt avansert bruker. Vet noen av noe slikt? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Anbefaler Apache. PHP må du installere separat. Hvordan du får PHP til å virke sammen med Apache kan du lese her. PHP 5 har innebygd SQLLite som gir databasefunksjonalitet uten at du må kjøre en egen databaseserver. Hvis du skal bruke MySQL må det derimot installeres separat. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Hvordan funker SQLLite i forhold til MySQL? Er det svært forskjellig..? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Dette ser ut som cirka akkurat hva jeg ønsker meg. http://miniserver.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Bruker selv phpdev En pakke som har PHP m/GD, MySQL m/phpMyAdmin, Apache. Et klikk installasjon. Begynner å bli litt utdatert og lite oppdateringer på den nå, men den kommer i php versjon 4.30 som burde holde for mekking hjemme. Litt gamel versjon av phpMyAdmin og MySQL om jeg ikke husker helt feil. Men har fint lite å si for bare utvikling, for de fleste. Skal du bruke dette til en webserver så kan du egentlig bare ignorere denne posten og sette ting opp ordentlig. Edit: Og kom bare på php delen av forumet og spørr. Mye dyktige folk der som kan hjelpe deg Endret 20. april 2004 av Findus Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Poenget er altså at jeg skal lære meg PHP, og webserveren skal da installeres på min bruksmaskin, som jeg ikke i det hele tatt har nettverkstilgang på. Skulle jeg hatt en webserver for folk på nettet, så hadde saken vært en meget annen (og mye mer seriøs). Skal sjekke ut, Findus. Det så jo ganske lovende ut, det der også. Endret 20. april 2004 av the_ruthless Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Edit: nasty dobbeltpost. Endret 20. april 2004 av the_ruthless Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 IIS? Det er gratis og følger med Windows 2000 og XP. PHP Download Page Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Har hørt svært mye stygt om IIS. Tror jeg står over. Og om det følger med Win2k/Xp, er det jo ikke gratis sånnsett. (Men hvem betaler vel for Windows?) Endret 21. april 2004 av the_ruthless Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 det stygge du har hørt om IIS har du hør fra Unix/Linux/Apache/PHP folk? IIS er ikkje så gale som du trur. og viss du skal bruke som utviklingsserver er det mykje lettare å sette opp enn for eksempel Apache. berre last ned PHP fra PHP.Net og installer IIS og PHP så er du i gang. IIS er gratis i den fortanden at det kostar ikkje nåke extra i tillegg til hardware og OS Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 IIS har fungert glimrende for meg, prøvde å installere Apache på Redhat 6 en gang, det var bare å glemme. Så derfor la jeg inn IIS på Win2k maskinen min. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Har endelig internett igjen på hotellet, så det ser ut som alle mine sorger er slukt. (Ei heller sjekker dere linkene jeg har postet oppigjennom her, ser det ut til.) Et tips; skal dere flytte til Narvik, ikke ta inn på hybelhuset til Norlandia Narvik Hotell, om dere er avhengige av internett. Ustabilt gammelt trådløst-nettverk med ENDA mer ustabil linje fra BlueCom. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Edit: ENDA en nasty dobbeltpost. WTF?! Endret 23. april 2004 av the_ruthless Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå