ronnyaa Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Regner med det er mange her på forumet som har Asus P4C800-E Deluxe, og lurer i den sammenheng på hvilke erfaringer dere har med det kortet ? Har P4 2,6 som skal klokkes max Er det høvelig likt mine avdøde max3 kort mht ytelse / klokkbarhet ? Er det noen store minus som jeg har gått glipp av ? Har sett gjennom flere tråder som har vært postet tidligere, og det ser ut som om folk stort sett er fornøyd med det. på forhånd takk Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Bra kort. Kan ha (Har?) problemer med ustabil Vcore og "lav" Vdimm for enkelte personer 2.85 Volt. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Temperaturmåleren på ASUS korta er ikke helt god heller. P4 2,6GHz @ 3,45 GHz. kommer aldri over 42* i max load, max 35* uklokka i load. Er ikke helt troverdig... Volten er ustabil hos meg også Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Hmmm, det var no som svarte...... Akkurat samme problemer som på max3 kortet... Hvilken psu / cpu har du/dere som får ustabil vcore og vdimm... ? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Som jeg har forstått, har de fått fikset problemet med ustabil volt på de siste versjonene av kortet. Uten å være helt sikker da. Mine erfaringer med overklokking: 2.6 > 3.1 stabilt, 3.3 med feil i prime etter noen sekunder. 2.8 > 3.7 stabilt, 3.82 med feil i prime etter ca 20 min. Var ikke så fornøyd med den 2.6 jeg hadde. Kjøpte en 2.8 som klokket langt bedre. Tempen på mitt kort, ser ut til å komme over 42 i alle fall. Hvis jeg skrur ned viftehastighet på min Zalman CPU kjøler, går dempen opp i over 54 grader ved full load, mens med viften på full effekt, holder den 45-48 grader full load. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hmmm, det var no som svarte...... Akkurat samme problemer som på max3 kortet... Hvilken psu / cpu har du/dere som får ustabil vcore og vdimm... ? Antec TC 550Watt. 3.0c CPU. Har også hørt noe om at det skulle vært fikset. Men jeg stiller meg tvilende. Forresten så er ikke Vdimm ustabil. Men den går ganske enkelt ikke over 2.85 Volt. Hvis du ikkje e redd for å bruke loddebolt så er det ikke noe problem da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå