bergangster Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg tenkte at siden dette er et forum med brukere hovedsaklig (antagelse) i alderen 15-25 år, altså folk som er ett eller annet sted i etableringsfasen, så er det på sin plass å tipse hverandre om ting som bare "voksne" vet om. I mitt tilfelle er det altså snakk om forsikring: hvilke forsikringer trenger man, hvilke er kjekk å ha, og hvilke forsikringsselskap er de billigste? Jeg har bodd for meg selv nå i snart 5 år, og må innrømme at jeg aldri, noensinne, har tatt meg bryet å sette meg inn i og skaffet meg forsikringer. Eks: Innbo og løsøre-forsikring (er det ikke det det heter?): hva koster det, hva dekker det, etc. "Tabbeforsikring" - av bekjente kalt "oups-forsikringen". Så vidt jeg har skjønt det guds gave til klumsete personer, mister du tven din i bakken er det bare å ringe til forsikringsselskapet ditt, og de skaffer deg en ny. Hus/brannforsikring: Ikke nødvendig når du leier? Innbruddsforsikring: Samme som innbo og løsøre-forsikring? Altså, jeg er helt blank, noe som later til å være gjengående blant unge mennesker. På tide at vi lærer oss litt? Drøft! (Lager sirkulære bevegelser med hendene) Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 "Tabbeforsikring" - av bekjente kalt "oups-forsikringen". Så vidt jeg har skjønt det guds gave til klumsete personer, mister du tven din i bakken er det bare å ringe til forsikringsselskapet ditt, og de skaffer deg en ny. Trur ikke det er så enkelt. De fleste forsikringselskaper er nok ikke villige til å betale for dette. I så fall ville forsikringspremien blitt høy. Når det gjelder andre forsikringer man bør ha; så nevner jeg boligforsikring, hvis du eier egen bolig. Leier du bolig, er det utleier som skal sørge for forsikringen. Innboforsikring kan være greit å ha uansett om du eier/leier. Store verdier kan gå tapt ved f.eks brann.....tv/stereo, møbler....dette koster penger. Innboforsikring pleier heller ikke å være så dyrt. Reiseforsikring kan også være kjekt å ha. Mange har dette gjennom arbeidsgiver. Ellers så får man alltid tilbud om dette hos forsikringselskapene. For priser, så er vel det enkleste å ringe rundt til de forskjellige selskapene, og be om tilbud. Når du har fått laveste pris, tar du runden en gang til, får å få selskapene til å gå enda lavere. Det tar litt tid, men du kan spare tusenvis av kroner. mvh Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå