Gå til innhold

Forsikringstråden

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at siden dette er et forum med brukere hovedsaklig (antagelse) i alderen 15-25 år, altså folk som er ett eller annet sted i etableringsfasen, så er det på sin plass å tipse hverandre om ting som bare "voksne" vet om. I mitt tilfelle er det altså snakk om forsikring: hvilke forsikringer trenger man, hvilke er kjekk å ha, og hvilke forsikringsselskap er de billigste? Jeg har bodd for meg selv nå i snart 5 år, og må innrømme at jeg aldri, noensinne, har tatt meg bryet å sette meg inn i og skaffet meg forsikringer.

Eks: Innbo og løsøre-forsikring (er det ikke det det heter?): hva koster det, hva dekker det, etc.

"Tabbeforsikring" - av bekjente kalt "oups-forsikringen". Så vidt jeg har skjønt det guds gave til klumsete personer, mister du tven din i bakken er det bare å ringe til forsikringsselskapet ditt, og de skaffer deg en ny.

Hus/brannforsikring: Ikke nødvendig når du leier?

Innbruddsforsikring: Samme som innbo og løsøre-forsikring?

Altså, jeg er helt blank, noe som later til å være gjengående blant unge mennesker. På tide at vi lærer oss litt?

Drøft! (Lager sirkulære bevegelser med hendene)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Tabbeforsikring" - av bekjente kalt "oups-forsikringen". Så vidt jeg har skjønt det guds gave til klumsete personer, mister du tven din i bakken er det bare å ringe til forsikringsselskapet ditt, og de skaffer deg en ny.

Trur ikke det er så enkelt. De fleste forsikringselskaper er nok ikke villige til å betale for dette. I så fall ville forsikringspremien blitt høy.

Når det gjelder andre forsikringer man bør ha; så nevner jeg boligforsikring, hvis du eier egen bolig. Leier du bolig, er det utleier som skal sørge for forsikringen.

Innboforsikring kan være greit å ha uansett om du eier/leier. Store verdier kan gå tapt ved f.eks brann.....tv/stereo, møbler....dette koster penger. Innboforsikring pleier heller ikke å være så dyrt.

Reiseforsikring kan også være kjekt å ha. Mange har dette gjennom arbeidsgiver. Ellers så får man alltid tilbud om dette hos forsikringselskapene.

For priser, så er vel det enkleste å ringe rundt til de forskjellige selskapene, og be om tilbud. Når du har fått laveste pris, tar du runden en gang til, får å få selskapene til å gå enda lavere. Det tar litt tid, men du kan spare tusenvis av kroner.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...