Gå til innhold

messenger 4.7 vs messenger 6.1

Anbefalte innlegg

innstallerte Xp, tok i bruk messenger 4.7, fekk beskjed om å oppdatere, fant version 6.1. trudde dette var samme program, nå krangler 47 og 61 om kven som skal starte, starter 4.7 f.eks så får eg beskjed om at eg er koblet frå messenger 6.1 fordi eg logget på ein annan maskin. kvifor har ikkje m$ samkjørt desse programmene slik at når eg oppdaterer frå 4.7 til 6.1 så forsvinner 4.7 og at eg ikkje ende opp med to forskjellige versioner.

pleie normalt sett å avinnstallere 4.7, så det er ikkje korleis avinnstallere som er problemet, men kvifor er det to forskjellige programmer? er det forskjellige utviklere eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

versjon 4.7 som du har er nok Windows messenger, versjon du har som er 6.1 er MSN messenger (se link i signatur for å fjerne windows messenger)

EDIT :

Det er vel samme firma i bunn og grunn som lager det, msn har vel litt mer "fancy" utseende, og litt mer funksjonalitet enn windows messenger.

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

og grunnen til at windows messenger ikkje automatisk blir avinnstallert når ein oppgraderer til messenger 6.1 er?

siden det er samme påloggings navn og passord, samme navna eg har lagret kommer opp osv, men alikevel er det ikkje automatisk avinnstallasjon av det eldste programmet, siden det tross alt berre er mulig å være pålogget ein av versionene, og det er laget av "samme" selskap???

Er sjølv systemutvikler, men dette her irriterer meg noko så j....

Lenke til kommentar
og grunnen til at windows messenger ikkje automatisk blir avinnstallert når ein oppgraderer til messenger 6.1 er?

Det er IKKE det samme programmet. Windows Messenger og MSN messenger er to separate program, hvor Windows messenger gir bedre støtte for fjernhjelp, tavle osv.

Lenke til kommentar
ok, så fekk eg oppklart det. berre irritert meg over dette lenge, men då e det berre å dumpe ut messenger 4.7 og holde seg til 6.1 :D

Ikke om du skal bruke "deling av programmer" i MSN messenger.

Prøvde det her om dagen og fikk beskjed om å installere siste verson av Windows messenger. Rart, men det denne funksjonen trenger windows messenger, ser det ut til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...