el_cash Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 som tidligere nevnt så tilbyr ikke telenor fast ip til private. for noen år siden klarte jeg ikke helt å slå meg til ro med dette, og startet en liten "kampanje" for å finne ut hvorfor det var slik, og om jeg på noen som helst måte kunne lure til meg en fast ip fra dem. etter flere uker med masse mailing til mange i telenormiljøet så kokte hele saken ned til at "det er ikke nok ip-adresser i verden". dét var telenors offisielle påstand - hvilket er så dumt at det nesten er komisk... jeg gav uansett opp. ingen fast ip på meg, måtte ta til takke med dyndns.org. Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Tja. Det er jo et av hovedproblemene med IP ver 4, i tillegg til svak sikkerhet, for få offisielle adresser. Det er jo en av hovedgrunnene til at NAT har kommet på banen. Det er vel først når alle begynner å bruke IPv6 at man har *nok* ekte adresser, så lenge det varer... Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Det stemmer det.... hadde det ikke vært for NAT så hadde vi vært fri for adresser for lenge siden og internett hadde vært mye mindre utbredt. Får vente på IPv6 da....don't hold your breath though! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Er det ingen offisiell lanseringsdato for IPv6? Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Topic says it all.. Søkt gjennom online.no uten å funnet ett ord om fast ip.. Tilbyr ikke Telenor dette or what? Hvorfor spørre her? Kan du ikke bare sende mail til telenor og spørre? Skal du ha fast ip www.catchcom.no Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Topic says it all.. Søkt gjennom online.no uten å funnet ett ord om fast ip.. Tilbyr ikke Telenor dette or what? Bedre å velge en levrandør som kan gi deg fast ip da.. Har selv tiscali, men har ikke bestilt fast ip, men har kun byttet en gang på over et år, og det var på grunn av tekniske omlegginger hos tiscali. Kjører dyndns så den fikser sånn av seg selv om du vil være sikker. Er mange som leverer fast ip til private. Lenke til kommentar
Yallis Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Direct Connect bruker Telenors DSLAMer og du får fast IP enten du vil det eller ikke. Revers DNS setter de opp med et smil. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Direct Connect bruker Telenors DSLAMer og du får fast IP enten du vil det eller ikke. Revers DNS setter de opp med et smil. Lekkert.. i tillegg leverer de som eneste til private (??) 448 i opp hastighet på den beste linjen. Dette er en stoor fordel. Noen som har noe erfaring med DC? (btw, litt kjekt at de har samme navn som et bra p2p system, tror nok de støtter p2p ) Lenke til kommentar
magnus99 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Har hatt 2mbit SDSL fra DC siden i høst, linjen leverer mer enn den skal, fast ip er et must, kun DC som leverer det gratis på ALLE linjer, etter at kvalmito forsvant. Oppetiden er tilnærmet 100%, pingen er på høyde med catch Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 pingen er på høyde med catch Men ikke bedre enn TN igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå