Mushaboom Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hvis jeg velger å feste en VGA-vannblokk med termisk lim, har jeg da muligheten til å ta den av igjen? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Nei Termisk lim er _ekstremt_ sterkt, men det skal være mulig å blande ut med termisk pasta. F.eks. AS epoxy + AS 5, og da tror jeg det skal være mulig å få det løst etterpå. Endret 19. april 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Det er fullt mulig å ta av igjen om man blander som BrAtTeRn sier. Men du må nok teste ut blandingsforholdene litt. Usikker på hvordan feks as5 er i forhold til As3 osv.. Brukte 50/50 blanding på chipsettet mitt en gang, og den kommer greit av med "litt" makt.. tror ikke skjermkortet liker makt noe spesielt, så vær varsom Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Er det mulig å blande AC epoxy og AS5? Hadde ikke penger til AS, så jeg måtte kjøpe AC. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Kast det i fryseboksen, det toler ikkje limen. Edit: Har ikkje testa dette sjøl, så det kan vera lurt å gjera et forsøk først. Endret 19. april 2004 av Kvakksalveren Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Er det mulig å blande AC epoxy og AS5?Hadde ikke penger til AS, så jeg måtte kjøpe AC. Det vet jeg ikke, men vil tro det. Lenke til kommentar
oeb Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Superlim fra Würth er faktisk mye sterkere enn noe vanlig thermical epoxy dritt jeg har vært borti. Jeg ble sittende igjen med alle 8 rambrikkene + en R350 gpu core i hendene da jeg skulle fjerne en vannblokk og heatsinks. Og det er langtifra umulig å fjerne thermisk lim igjen, sleng hele greia i fryseren og brekk det av. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Synes det høres dritskummelt ut å putte skjermkortet i frysern og å BREKKE det av.... Uenig? Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 jepp høres skummelt ut... men det MÅ finnes et løsemiddel som løser epoxy... spørsmålet er om det også løser opp tingene på skjermkortet/hovedkortet/prosessoren/whatever... Lenke til kommentar
xthal Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det er ikke så skummelt som det høres ut å kaste ting i frysern for å få av lim, faktisk så fungerer det VELDIG bra, bare la kortet ligge i en time eller to så går det LETT å brekke av kjølere pga. limet blir sprøtt som glass. Du kan jo også teste det på noe gammelt utstyr først om det er noe du er redd for, så får du ses selv hvor lett det er. Lykke til Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Av de termiske limtypene jeg har prøvd så er de lett å løsne, selv uten å legge ting i fryseren. Isopropanol løser lett opp termisk lim. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Hva med å varme limet opp med en hårføner da? Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Høhø, tror du ikke det ville vært litt ulurt hvis limet løsnet av varme? KJØLEribbe.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Høhø, tror du ikke det ville vært litt ulurt hvis limet løsnet av varme? KJØLEribbe.. Det er jo nødvendigvis litt forskjell på å løsne, mot å svekkes.. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Høhø, tror du ikke det ville vært litt ulurt hvis limet løsnet av varme? KJØLEribbe.. Det er jo nødvendigvis litt forskjell på å løsne, mot å svekkes.. Det blir noe annet ja. Leste et sted på overklokking.no at dette går an, men kan ikke huske hvor.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå