tacomodo Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hei Jeg sitter her på jobben og prøver koble meg til en MUD som bruker port 23. Hjemme kan jeg bruke "telnet avalon-rpg.com 23", men det fungerer ikke her. Jeg har prøvd å sette opp remote desktop hjemme, men jeg tror det også er sperret herfra. Er det noe jeg kan gjøre for å få koblet meg til den MUD'en? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 En mulighet kan vel være at du setter opp noe fjernstyringsprogramvare på din PC hjemme på port 80 og deretter kobler videre mot MUD. Remote Desktop kan kanskje kjøres på andre porter, uten at jeg vet dette sikkert. Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 1. Feilpostet. (ikke hardware-relatert. bør være under software.) 2. Du kan se om du kan nå mud'en din via en proxy på utsiden. Finn en port du faktisk kan koble deg ut via, f.eks. 80. Sett opp en noen routingtabeller via software hjemme. Route port 80 hjemme hos deg til port 23 på mud'en. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Noe forslag til slik routingtabell software? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 1. Feilpostet. (ikke hardware-relatert. bør være under software.) Faktisk ikke, da dette er nettverksrelatert. Noe forslag til slik routingtabell software? Linux. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Hva med å bare endre porten som remote desktop bruker hjemme? Hvis jeg setter den til å listen'e på¨port 80 hjemme, vil den bruke port 80 begge veier, altså her på jobben også? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hva med å bare endre porten som remote desktop bruker hjemme?Hvis jeg setter den til å listen'e på¨port 80 hjemme, vil den bruke port 80 begge veier, altså her på jobben også? I teorien. Men en åpen port, vil ikke si det samme som at det er åpent for alle programmer. Sysadmin kan han sperret for alt annet enn HTTP-trafikk på port80 f.eks. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Vel, jeg teste mellom de to maskinene hjemme og port 80 fungerte, men her fra jobben ser det ikke ut til at det går. Sukkkkkkkk. Kanskje prøve TightVNC imorgen Lenke til kommentar
Cyphe[R] Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Vel.. Får du kjørt en ping hjem ?? Lenke til kommentar
Morti Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Rdp kan kjøres på hvilken som helst port. Dette ordnes i registry Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Nei, ping fungerer ikke. Og Morti, ja det er det jeg har gjort så den bruker 80 Lenke til kommentar
jocke Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Nei, ping fungerer ikke. Da sitter du bak en veldig strict firewall. Lenke til kommentar
volcomer Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hva med å spørre sys.adminen pent om han kan åpne for Telnet protokollen på port 23 i FW'n? Funker som regel hvis du spør fint siden det ikke tar mer enn et minutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå