Gå til innhold

Internet via wLan på Ipaq 5550


Vizio

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Nå sitter jeg her på skolen og prøver å koble ipaq'en til det trådløse nettverket her på wlan men forstår ikke dritten.

Når jeg prøver å aktivere wLan og lage en ny connection så får jeg ikke opp noe valg om wLan bare masse bluetooth greier og modem og sånt.

Jeg har aldri brukt ipaq'en på nett annet enn via dockingstasjonen så jeg er litt fersk på dette.

 

Noen som kan hjelpe meg eller komme med en link med info?

Sitter på skolen nå så det hadde vært kjekt om den kom litt fort :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Software'n for wlan må være innstallert.

Trenger da virkelig ikke noe ekstra software for å få en H5550 på wlan? Alt er innebygget i ROM, trenger bare skru på wlan, så kommer den litt knotete delen hvis man må bruke wep; sette opp wep inne i network card setting.

 

hvis du trenger wep kode så må du få disse fra skolen.

Lenke til kommentar

Skal være innebygd Wlan så vidt jeg har forstått. Er hvertfall ikke et CF-wlan kort som sitter i, og det sto jo at det var wlan på den, så da regner jeg med at det er innebygd.

 

anatopicpants, vet du om noen sider elns som kan forklare litt "step-by-step" hvordan jeg setter det opp?

Lenke til kommentar

hei

 

har Ipaq 5450, eg skudde bare på wlan også fant den et aksesspunkt som eg kobla meg til.

 

men et program som kanskje kan hjelpe deg litt er: PocketWiNc

det programmet finner forskjellige aksess punkter også kan du bare velge add and connect også legger den inn innstillingen for deg.

 

Pleier å sitte på bussen og skru på dette programmet også søker det etter nettverk. pleier å finne en del på vei til skolen og ikke mange har wep;)

Lenke til kommentar

Trenger ikke det for å komme på nett.

Man må derimot ha wep koden til wlan-er og sette inn denne i oppsettet.

 

Dette skjer for meg.

- Skru på pda

- Skru på wlan

- Etter en stund popper det opp en boks som spør hvilket nett du vil koble deg til, hvis det er wep encryption på det så kommer det opp en dialogboks med wep key.

- Skriver inn wep key i dialogboks

- ok

- så går det noen sekunder så er man på nett.

 

Hvis man ikke er på nett er wep key feil eller det er annen sikkerhet på nettet.

 

Alternativ kan man klikke på de to pilene på tittel, velge settings, og sette opp wlan derfra. Har ikke pda foran meg.

 

Igjen, man trenger ikke noe ekstasoftware for å komme på nett med en iPaq H5550.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...