Gregor Martin Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg har Twinmos Corsair 512MB DDR, 400Mhz (2x256MB) og vil selvfølgelig ha mere RAM. Hva bør jeg anskaffe til RAM slot 3? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) TwinMos Corsair? Har jeg ikke hørt om , men Corsair eller TwinMos har jeg hørt om og det er vel størt fordel i å kjøpe en lik brikke av det du har , Siden du skriver 2 x 256 regner jeg med at du sitter med en Corsair og en TwinMos. PS: Velkommen til forumet. Endret 19. april 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Gregor Martin Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Takk for velkomsthilsen. Veldig hyggelig. Har jo brukt www.hardware.no flittig i forbindelse med innkjøp, og synes det er mye bra her. Her er en mere nøyaktig beskrivelse av min RAM: Corsair 512MB DDR TWINX PC3200LL256MB x 2, 184pins, 400Mhz Tror nok jeg trenger en RAM brikke til, men vil da anskaffe noe som ikke "sinker" de brikkene jeg har fra før. Ser frem til flere forslag/meninger om emnet. Og takker for respons så langt Mvh Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Ville selv gått for denne brikken. Da jeg antar at denne er så tilnærmet lik de du har fra før... Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) En slik brikke skulle vel holde. Da får du en som matcher de andre brikkene dine, bare den er på 512MB. eller kan du velge denne på 256MB, men vil anbefale 512MB med tanke på framtidig oppgradering. Edit; du trenger ikke å ha dual fordi du skal ha deg en ti brikke, men greitt om du hadde gitt en lyd på hvilket hovedkort du har PS: det rådet under er ikke å anbefale, det første alternativet, dels det andre er greitt nok. Men de to siste er ikke å anbefale, da disse ikke er LL= Low Latency. Endret 21. april 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
SlinkeY Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hvaslags hovedkort har du? Det er litt vesentlig med tanke på om du har Dual ram. Har du ett hovedkort som støtter dual ram, må du ha 2 og 2 like rambrikker. Ikke se etter brikker som en haug med folk her har vist (ecc-reg brikker) da disse er svindyre og stort sett beregnet for servere. Det du og ikke nevner her er hvor mye mere ram du skal ha. Siden du har Corsair fra før, så har jeg disse anbefalingene: For HK som har støtte for Dual RAM: Corsair TWINX 3200LL 512MB/2x256MB Corsair TWINX 32000C2PRO 1024MB/2x512MB For HK som IKKE støtter Dual RAM: Corsair XMS3200 256 MB Corsair XMS3200 512MB Vil du ha 1GB til så ville jeg gått for nummer 2 på Dual RAM saken. Det er ingen spesiell foskjell på rammen for Dual RAM systemer og Single RAM systemer, men de "krever" at rambrikkene er noenlunne like (to og to). Corsair er rimelig dyr RAM, og har du ett Intel system med Intel brikkesett, så vil jeg anbefale TwinMOS. Det er noe av det billigste du finner og de FUNKER til tross for hva veldig mange sier. VIA brikkesett sliter veldig med TwinMOS ram, og er egentlig veldig kresen på hardware i det heletatt. Lykke til. Lenke til kommentar
Gregor Martin Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Takk for alle innlegg, greit med info fra folk med mere peiling på dette enn meg. Mitt hoved kort er NF7-S VER 2.0Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD HovedkortnForce2 Ultra400 Har allerede Twin Ram brikker fra Corsair, og i første rekke tenkte jeg meg en brikke som kan utfylle de jeg allerede har. 512MB høres ut som en bra størrelse, da jeg spiller mye. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Takk for alle innlegg, greit med info fra folk med mere peiling på dette enn meg. Mitt hoved kort er NF7-S VER 2.0Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD HovedkortnForce2 Ultra400 Har allerede Twin Ram brikker fra Corsair, og i første rekke tenkte jeg meg en brikke som kan utfylle de jeg allerede har. 512MB høres ut som en bra størrelse, da jeg spiller mye. til dagens spill er det litt lite med 512 ram du må nesten ha 1024 for at det skal gå smooth Lenke til kommentar
CD Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Takk for alle innlegg, greit med info fra folk med mere peiling på dette enn meg. Mitt hoved kort er NF7-S VER 2.0Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD HovedkortnForce2 Ultra400 Har allerede Twin Ram brikker fra Corsair, og i første rekke tenkte jeg meg en brikke som kan utfylle de jeg allerede har. 512MB høres ut som en bra størrelse, da jeg spiller mye. til dagens spill er det litt lite med 512 ram du må nesten ha 1024 for at det skal gå smooth Han har jo 512Mb fra før så en 512Mb brikke i tillegg gir han 1024Mb totalt Lenke til kommentar
Gregor Martin Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Han har jo 512Mb fra før så en 512Mb brikke i tillegg gir han 1024Mb totalt Han har jo 512Mb fra før så en 512Mb brikke i tillegg gir han 1024Mb totalt Ja en 512MB brikke passer meg bra. Selv om det er dyrt. Men lurer jo litt på hvilken brikke som vil "passe" med twinbrikkene jeg har fra før.... for optimal ytelse... Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Takk for alle innlegg, greit med info fra folk med mere peiling på dette enn meg. Mitt hoved kort er NF7-S VER 2.0Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD HovedkortnForce2 Ultra400 Har allerede Twin Ram brikker fra Corsair, og i første rekke tenkte jeg meg en brikke som kan utfylle de jeg allerede har. 512MB høres ut som en bra størrelse, da jeg spiller mye. til dagens spill er det litt lite med 512 ram du må nesten ha 1024 for at det skal gå smooth Han har jo 512Mb fra før så en 512Mb brikke i tillegg gir han 1024Mb totalt Ja det er jo det jeg mener og i første rekke tenkte jeg meg en brikke som kan utfylle de jeg allerede har Dette tolket jeg som om han skulle bytte ut brikkene sine med en ny 512mb brikke Lenke til kommentar
Gregor Martin Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Hey Megakrølle! og alle andre.... sorry om jeg er uklar, men skal IKKE bytte ut de jeg allerede har, men kjøpe EN brikke i tillegg Poenget er å få en ekstra brikke som fungerer optimalt med de TWIN brikkene jeg har ... Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Ville selv gått for denne brikken. Da jeg antar at denne er så tilnærmet lik de du har fra før... Med mindre han skal ha ECC REG minne bør han ikke gå for denne... Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Ville selv gått for denne brikken. Da jeg antar at denne er så tilnærmet lik de du har fra før... Med mindre han skal ha ECC REG minne bør han ikke gå for denne... Ser at jeg har linket til feil brikke. Mente Corsair XMS3200 512MB. Ikke ECC-REG versjonen. Beklager dette! MVH Lars Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Bare så det er poengtert nok en gang: han har brikker med LL= Low Latency og bør derfor ha tilsvarende, ikke som linket over, men denne! Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Off-Topic: Hva har det å si for minnebrikkens "helse" om jeg kjører den på CAS 2 istedet for 2,5 som den er laget for? Lenke til kommentar
Gregor Martin Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Hva er ECC-REG og hva er Low Latency? I linkene over står det at hastigheten er 200MHz, men er ikke mine brikker på 400MHZ? er det ikke et poeng å ha samme MHZ på alle brikkene? Lenke til kommentar
Gregor Martin Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Dessuten; I hvilke sloter skal man plassere Twin RAMbrikkene? Jeg har satt mine i slot 1 og slot 2... Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Slot 1 og 3 hvis de skal kjøre dual-channel. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Low: Lav, Latency: Ventetid eller forsinkelse, det vil den tiden prosessoren må vente på data. Dette er tiden som lese/skrive-hodene venter på at dataene skal rotere inn i posisjon etter at kontrolleren har startet å se etter disse dataene. Dersom harddisken roterer med en hastighet på 3600 rpm (rounds per minute), vil maksimal ventetid bli 16,4 millisekund (ms). Den gjennomsnittlige ventetiden vil bli 8,2 ms. Normalt oppsett for å kjøre dual channel er det slot 1-3, 2-4. Edit: Du bør iallefall ha slike jeg linket til ovenfor: disse. Til trådstarter; disse er på 400MHz ser du og du skal ikke ha ECC-REG(egnet for servere bla). Sånn, nå er det vel ikke mer å lure på Hilsen en som har denne typen brikker selv, og vet hva jeg snakker om Endret 22. april 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå