DoffeY Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Noen som har peiling på hvordan man henter ut EN bestemt post fra en access database, med SQL setning...? Jeg skal hente ut poster, utifra "nummer" i databasen "hjemmeside".. -Kristoffer Lenke til kommentar
Vortexsurfer Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 select * from HJEMMESIDE WHERE NUMMER = 1 Lenke til kommentar
DoffeY Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Hei Vortexsurfer.. Er litt usikker på hvordan jeg skal bruke den setningen der.. Kunne du gitt meg et eksempel? Hvor skal jeg feks sette den inn? Er litt ny med ASP og SQL ser du.. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) du må først lage en ADO tilkobling og et ADO recordset: Set objADOCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection") Set objADORS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") så må du åpne databasene med tikoblingsobjektet: objADOCon.Open "Driver du vil bruke" : objADOCon.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("database.mdb") så må du definere en SQL setning: lngNummer = 1 strSQL = "SELECT tabell.* FROM tabell WHERE tabell.felt = " & lngNummer da kan du åpne ADO recordset objektet: objADORS.Open strSQL, objADOCon får å skrive ut dataene frå databasen: Response.Write(objADORS("feltnavn")) Endret 19. april 2004 av Semikolon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå