Gå til innhold

Opera 7.5 beta 1

pgdx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her finner man alle oppdateringene.

Det eneste jeg kan se for øyeblikket er at det har kommet en ny "New page"-knapp helt til venstre på windowtaben. Er selvsagt ikke noe problem å fjerne, som andre Opera-finurligheter. Jeg ser ikke bruket for den hvis man allerede har begynt å benytte seg av mouse gestures.

Ellers ser jeg at de har brukt litt krefter på IRC-klienten og spesielt Opera Mail (tidligere M2). Den har blitt raskere, og bruker nå mindre minne.

Og sist, men ikke minst:

"Fixed problem restoring minimized pages after restarting Opera", noe som jeg har sendt inn flere bugreports på, laget tråder i my.opera.com/forums (men aldri har blitt trodd) osv!

Endelig! En perfekt nettleser!

Lenke til kommentar

Har nå brukt den en liten stund.. Og har funnet ut at en annen nettleser kommer jeg aldri til å bruke.

Før syntes jeg opera mail var for tungvindt osv.. kanksje ikk ehelt 100% ennå men greit nok.. bedre enn de fleste standalone mailleserene,

Og det nye oppsettet var jo herlig, mindre knapper osv = mer side. og i 7.5 pre 4 har jo dette blirr sterkt forbedret :D

Lenke til kommentar
Har nå brukt den en liten stund.. Og har funnet ut at en annen nettleser kommer jeg aldri til å bruke.

Før syntes jeg opera mail var for tungvindt osv.. kanksje ikk ehelt 100% ennå men greit nok.. bedre enn de fleste standalone mailleserene,

Og det nye oppsettet var jo herlig, mindre knapper osv = mer side. og i 7.5 pre 4 har jo dette blirr sterkt forbedret :D

Vel, Opera er bra, ikke tvil om det. Jeg har forsøkt denne en kort stund, og har funnet følgende problem: spell check - som jo er nytt i denne, må installeres fra 3'dje part. Når du downloader denne, så kommer den som en exe fil, og burde installere seg selv på en eller annen måte når man starter filen, men det skjer ikke. Her må den nok legges i en spesiell mappe før man installerer. Det kan godt hende at det står beskrevet hvordan ett eller annet sted, men har foreløpig ikke funnet det.

En annen ting er "list" knappen. Hvor er den blitt av? Den var jo grei for å skru av og på knapperaden som la seg til venstre med history, notat, mail etc. Nå står den der permanent eller bare av. Det er nok jeg som ikke helt har funnet ut av det ennå, men jeg likte forrige versjon med preferansebehandling bedre.

Uansett, så har jeg forsøkt flere e-postprogrammer, og har nå falt til ro med Opera.

Det er absolutt en god nettleser med integrert mail. Til tross for dette, så er det uansett noe dritt at enkelte nettsider fortsatt ser ueffne ut på grunn av kode som ikke er helt fri for IE tilknytning.

Opera er fremtiden, og det er for meg en gåte at ikke flere benytter denne nettleseren.

Lenke til kommentar
En annen ting er "list" knappen. Hvor er den blitt av? Den var jo grei for å skru av og på knapperaden som la seg til venstre med history, notat, mail etc. Nå står den der permanent eller bare av. Det er nok jeg som ikke helt har funnet ut av det ennå, men jeg likte forrige versjon med preferansebehandling bedre.

Tenker du på F4?

Det med at ikke flere bruker den er et mysterie, men de fleste som bruker IE i dag er enten uvitende, eller ignorante.

Mailklienten er helt super!

Lenke til kommentar
Hmm, merket meg at fancyversjonen av Skandiabanken ikke funker med beta1. Funket fint med preview3 iallefall. Har sendt bugreport så jeg håper de fikser det til final :)

Eventuelt at du bør sende bugreport til Skandiabanken? Det er der feilen ligger...

Lenke til kommentar
Tenker du på F4?

Det med at ikke flere bruker den er et mysterie, men de fleste som bruker IE i dag er enten uvitende, eller ignorante.

Mailklienten er helt super!

Panels er genialt :w00t:

Merkelig at flere ikke bruker den, men en hovedårsak er nok at hvis man kjører med 1024*768 tar den for stor plass. Da jeg kjørte med 1024*768 brukte heller ikke jeg panels, men nå som jeg bruker 1600*1200 er det bare deilig :)

Har akkurat, etter sånn ca et år, klart å omvende en kamerat til å bruke Opera. Han har vært så påståelig at du vil ikke tro det :p

Han digger Opera nå da.

Selv har jeg ikke prøvd mailklienten enda. Venter til 7.50 final kommer slik at jeg slipper at en liten bug skal slette all mailen min, noe som ville vært ganske kjipt. Det skjer nok ikke, men når det gjelder mailen min liker jeg å være på den sikre siden :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...