Wabby Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Som olsen sier; hvis arbeiderene vet hva de skal gjøre så er det ikke noe problem for de å utføre jobben uten tilsyn fra en sjef/leder. Men tror du det holder år på år på år på år ??? Neh!... Forandringer skjer og noen må informere , ta handlinger og forhandle... Dette gjør ikke arbeiderene... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Ja hva hadde Ekornes vært uten deres leder , Jens Petter tror han heter Skulle liksom arbeiderene skulle styrt seg selv ja... Ha ha ha - Ikke akkurat sannsynlig nei. Kunne selvsagt godt i en småbedrift innen visse yrker, men tenkt dere en bedrift med ca 500 ansatte der hver arbeider skal styre seg selv.... Visse hadde gjort det bra, andre hadde gitt faan osv.. - Skulle alle 500 vært bedriftens ansikt utad... - Hvem skulle tatt avgjørelser - Totalt anarki hadde ikke vært usannsynlig nei Jeg har aldri sagt det ikke skal være noen ledelse, jeg har sagt at en eier er unødvendig, og at en sjef er unødvendig. Arbeiderne klarer helt fint å ta avgjørelser i fellesskap eller utnevne ett arbeiderråd som tar avgjørelser. Forresten så ser jeg at du fremdeles tenker i kapitalistiske tanker og totalt overser at jeg to ganger har poengtert at det er kapitalismen som har skapt behovet for en sjef. Det er også fint å lese hvilken tiltro du har til voksne mennesker Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Som olsen sier; hvis arbeiderene vet hva de skal gjøre så er det ikke noe problem for de å utføre jobben uten tilsyn fra en sjef/leder. Men tror du det holder år på år på år på år ??? Neh!... Forandringer skjer og noen må informere , ta handlinger og forhandle... Dette gjør ikke arbeiderene... Nei, for arbeidere er dumme som brød og ser bare samlebåndet forran seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå