Den Røde Tsar Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Den er fremdeles ikke lik som lønna til sjefene, og du svarte ikke på "Har du jobb?"... SLutt med å svare på et helt annet spørsmål enn det jeg stiller! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 "Har du jobb?"... Det har ingenting med saken at gjøre. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Flagger ut? Såvidt meg bekjent går norsk industri strålende. Norge er rikere enn noensinne (?). Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Flagger ut? Såvidt meg bekjent går norsk industri strålende. Norge er rikere enn noensinne (?). Det må i såfall være i følge Klassekampen.. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Kan da vel ikke påstå at norsk industri går strålende. Har selv vært industri arbeider og mistet joben i fjor høst som så veldig mange andre industriarbeidere gjorde på samme tid. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 At industrien flagger ut er ikke ett særnorskt fenomen. Det er den værste løgnen høyresiden kommer med. Det samme skjer i alle vestlige land, USA MEDREGNET! Og Joachim; Ville du ikke få bukt med arbeidsledigheten? Men alikevel vil du at polakker skal få alle jobber som nordmenn har hatt? noe sier meg at pappaen din prøver å lære deg god kapitalistisk tankegang, men du spolerer hele greierne med å spre tankegangen utover internett, så alle forstår at borgerskapet ikke tenker på folk, men på penger. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 "Har du jobb?"... Det har ingenting med saken at gjøre. Det har det, om du har jobb bør du forstå at det ikke virker helt rettferdig å ha mye lavere lønn enn toppfolka som sitter på rævva hele dagen... *Le av Olsens siste avsnitt* Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 "Har du jobb?"... Det har ingenting med saken at gjøre. Det har det, om du har jobb bør du forstå at det ikke virker helt rettferdig å ha mye lavere lønn enn toppfolka som sitter på rævva hele dagen... *Le av Olsens siste avsnitt* Hadde jeg vært arbeider på gulvet ville jeg forstå at ansvar skulle belønnes. LO som tror de har hjulpet arbeiderne, har egentlig gjort det stikk motsatte. De har gjort arbeiderne ulønnsomme. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hadde jeg vært arbeider på gulvet ville jeg forstå at ansvar skulle belønnes. ... og du ville satt pris på luselønn fordi du ikke har "ansvar", selv om du jobber rævva av deg? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Vi snakker ikke om luselønn, men jeg ville tross alt forstått at den som har ansvar for at bedriften skal gå rundt, fortjener bedre lønn. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 "Har du jobb?"... Det har ingenting med saken at gjøre. Det har det, om du har jobb bør du forstå at det ikke virker helt rettferdig å ha mye lavere lønn enn toppfolka som sitter på rævva hele dagen... *Le av Olsens siste avsnitt* Hadde jeg vært arbeider på gulvet ville jeg forstå at ansvar skulle belønnes. LO som tror de har hjulpet arbeiderne, har egentlig gjort det stikk motsatte. De har gjort arbeiderne ulønnsomme. Les hva jeg skriver da suppehaud! Det er ikke ett særnorskt fenomen at industrien flytter til lavkostland! Selv i USA, med en utrolig feig og svak fagforeningskultur så flytter industrien utenlands! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Vi snakker ikke om luselønn, men jeg ville tross alt forstått at den som har ansvar for at bedriften skal gå rundt, fortjener bedre lønn. Tror du bedriften hadde klart seg best uten arbeidere eller uten eiere? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Vi snakker ikke om luselønn, men jeg ville tross alt forstått at den som har ansvar for at bedriften skal gå rundt, fortjener bedre lønn. Tror du bedriften hadde klart seg best uten arbeidere eller uten eiere? Begge deler er like nødvendige, og man må derfor sammarbeide. Derfor har også de ansatte representanter i styrene. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Vi snakker ikke om luselønn, men jeg ville tross alt forstått at den som har ansvar for at bedriften skal gå rundt, fortjener bedre lønn. MmmmmMMMMMmmmmmmmMMMmmmmmm, det tror jeg og du ville forstått Det er da vel for pokker ikke noe stort press å eie noe, om det går i dass har du fallskjerm og sikkert en god slump penger uansett! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Begge deler er like nødvendige Derfor er det viktig å lønne i forhold til dette. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Begge deler er like nødvendige Derfor er det viktig å lønne i forhold til dette. Jammen jammen... det er jo flere arbeidere enn sjefer, lønningene bør jo deles 50/50 mellom arbeidere og sjefer og da er det jo klart sjefene får mye mer penger Endret 20. april 2004 av SBS Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Begge deler er like nødvendige Derfor er det viktig å lønne i forhold til dette. Jammen jammen... det er jo flere arbeidere enn sjefer, lønningene bør jo deles 50/50 mellom arbeidere og sjefer og da er det jo klart sjefene får mye mer penger Tja Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Nei, da er de ikke like mye verd, hvis en sjef er verd 1000 arbeidere... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Nei, da er de ikke like mye verd, hvis en sjef er verd 1000 arbeidere... JoachimR var nok seriøs, men det var en spøk fra min side heh Endret 20. april 2004 av SBS Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Nei, da er de ikke like mye verd, hvis en sjef er verd 1000 arbeidere... Hvem har sagt at de skal være like mye "verdt"? Ikke jeg.. Ja, jeg mente det faktisk jeg SBS.. En sjef har ansvaret. Der er til ham arbeiderne kommer om noe går galt, og der er til ham kundene kommer når noe er galt. Derfor er det bare rett og rimelig, siden han utførerer en mye større jobb og har mye mer ansvar, at ha da også får bedre betalt.Norske lederlønningerer er ikke spessielt høye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå