z00l Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hei !!! Har fundert på en ting den siste tiden. Ser at det har vært svært mange tråder der folk har problemer med internett hastigheten sin. Jeg har adsl fra tele2, og har selv være plaget med svært ustabil linje til tider. Ser at telenor nå har satt ned prisene sine, og at de har blitt konkuranse dyktig igjen. tilbake til det jeg lurte på: Er det ikke j***** rart at nesten alle som har adsl fra andre leverandører enn telenor, men som kjører på telenor nettet har ustabil linje??? på samme tidspunkt så ringer salgskonsulentene til telenor rundt til folk i norge og spør om de kunne tenke seg å gå over til telenor. Dette lukter svindel lang vei fra telenor sin side spør du meg. Alle vet at det er telenor som styrer alt med sentralene etc. Har sterke mistanker om at telenor driver med sabotasje ovenfor de andre ISP'er for å kapre tilbake kunder. Andre som har tenkt samme tanke??? -z00l- Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Nei, for jeg har ett snitt på 3 uker med online tid på IRC Lenke til kommentar
z00l Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Synes likevell det er litt merkelig. Har også lurt på om den kunde stjelingen som telenor driver med er lovlig. -z00l- Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Synes likevell det er litt merkelig. Har også lurt på om den kunde stjelingen som telenor driver med er lovlig. -z00l- Det er faktisk ett faktum fra tele2 sin side at linjene demmes er ustabile, flere jeg kjenner som har hatt problemer med de, er dog en annen kamerat igjen som har tele2 adsl og er strålende fornøyd. Det som nett-norge mangler for min del er full duplex! Lenke til kommentar
z00l Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Har lest flere tråder den siste tiden der folk har alt fra bluecom til tilscali etc. Alle opplever ustabile linjer. Det er ikke bare tele2. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 problem er at folk legger skylda på ispen sin når linja fra kunde til sentralen er ustabil.(når ALLE til og med ngt) leier av telenor. hvis du får pinga sentralen og ikke ut mot internet så er det tele2 sin feil. husk tele2/bluecom/ticali/mtulink og di fleste andre bort sett fra ngt og sdsl og firstmile ikke eier noen sentraler. eneste tele2/bluecom/ticali/mtulink gjør er: kunde suport, og lever en linje di får inn fra telenor(sort fiber) vidre ut til nix/andre isper, og di fakturer self selv,kjøre web/mail/dhcp. kort forklart: mister du link på modem er det nok 80% kjanse for at det er telenor sin skyld.(kan self hende sentralen monger og ca 5% kjanse) men har du link og ikke net funker da er det tele2 sin skyld. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 nei, tror nok ikke det kan gi telenor skylden for at du har en dårlig isp. At kobberen inn til deg kan være dårlig er greit nok, men telenor gir ikke noe garanti for at du skal kunne kjøre noe annet enn 9600baud på den :-) Å ringe mulige kunder og spør om de vil kjøpe tjenester av dem er ikke ulovlig, men noe alle gjør! btw: Har hatt telenor nå siden prøveprosjektet deres startet i 2000, har sikkert hatt 1 min total nedetid på den tiden. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Men som sagt: hvis telenor vil, kan de enkelt legge kjeppene i hjulene for oss forbrukere som bruker andre ISP'er. Dette setter de andre ISP'er i dårlig lys. Litt merkelig at telenor sine linjer skal lissom være så mye bedre enn f.eks tele2/tiscali/etc -z00l- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå