Gå til innhold

Geforce4 mx 440 kræsjer

[haak]

Anbefalte innlegg

Har et gammelt mx440 128 sdr ram (vet det suger...)

Har problemer på en del spill med at bildet blir flimrer rødt etter litt spilling. Skjer ikke i alle spill, men f.eks warcraft, farcry og colin mcrae 4. Da må jeg reboote før jeg kan prøve på nytt igjen. Skjedde før jeg begynte å leke meg med rivatuner og klokket kortet endel opp, så det er ikke pga overklokking. Overklokking har faktisk gjort at det tar lenger tid før bildet begynner å flimre... Noen som har peiling på hva som forårsaker dette?

Geforce4 MX440 128MB SDR

XP1700+

512 ddr

Nvidia driver 56.72 (nyeste pr 18.4.04)

Har bestillt et 9600pro kort nå, men er så forbanna nysgjerrig på hva grunnen er. Mange timer som har gått bort på banning, og hamring i tastatur og mus....... :angry::angry::angry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<<<<Det er absolutt overklokkinga sin feil! veit ikke om det er noen andre som har noe imot mitt svar ? Sifra >>>>>

Skrev akkurat at dette hadde begynt før jeg begynte å overklokke. :nei: Overklokkingen har faktisk av en eller annen grunn gjort at det tar lengre tid før flimringen begynner. Har prøvd å klokke ned kortet til minimalt, men det har ingen invirkning.

Endret av [haak]
Lenke til kommentar
Det er ikke støtte for Geforce 4 MX440 i colin mcrae 04, far cry er ikke sikker på om mx440 er støttet der heller. Det kan være det som er problemet...

Kjører fint Colin McRae 4 med mitt GeForce4 MX-420. Selvsagt ikke glatt men :)

-z00l-

Lenke til kommentar

Jet tror det er noe med skjermutgangen på kortet ditt. Altså ikke relatert til drivere, grafikkbrikke etc. Det at det har skjedd "bare i de og de spillene", tror jeg er en tilfeldighet.

Jeg tror det like gjerne kunne skjedd mens du var i Windows Desktop.

Lenke til kommentar
,19/04/2004 : 12:27]<<<<Det er absolutt overklokkinga sin feil! veit ikke om det er noen andre som har noe imot mitt svar ? Sifra  >>>>>

:thumbdown:  Jeg har noe imot ditt svar!  :thumbdown:

Skrev akkurat at dette hadde begynt før jeg begynte å overklokke.  :nei: Overklokkingen har faktisk av en eller annen grunn gjort at det tar lengre tid før flimringen begynner. Har prøvd å klokke ned kortet til minimalt, men det har ingen invirkning.

Velkommen til forumet.

Bare et lite tips, når du ønsker å svare på noe aom en annen har skrevet, kan du bare trykke på "quote", til høyre i innlegget som du vil svare på.

Lenke til kommentar
Jet tror det er noe med skjermutgangen på kortet ditt. Altså ikke relatert til drivere, grafikkbrikke etc. Det at det har skjedd "bare i de og de spillene", tror jeg er en tilfeldighet.

Jeg tror det like gjerne kunne skjedd mens du var i Windows Desktop.

Problemet med dette skjedde for første gang for ca 6 mnd siden. Pc'en min står på konstant (nesten), men dette skjer kun når jeg prøver å spille en av de spillene. Hvis jeg spiller et spill og det begynner å flimre, kan jeg gå tilbake til windows og alt ser bra ut. Prøver jeg å spille noe uten å reboote blir det rød flimring fra starten av. først når jeg rebooter er alt bra igjen til jeg prøver et av de beryktede(?) spillene....

Lenke til kommentar

OK. Det setter saken i et annet lys... Kan det ha noe med å gjøre at disse spillene "strekker" grafikkortet ditt mer enn noen andre spill gjør? Kanskje dette er de eneste gangene at det øvre minneområdet på kortet ditt benyttes... Har du f.eks. prøvd Lock-On Modern Air Combat? Det benytter også alle MB'ene på grafikkort inntil 128MB...

Demo av spillet kan du finne her.

Lenke til kommentar
OK. Det setter saken i et annet lys... Kan det ha noe med å gjøre at disse spillene "strekker" grafikkortet ditt mer enn noen andre spill gjør? Kanskje dette er de eneste gangene at det øvre minneområdet på kortet ditt benyttes... Har du f.eks. prøvd Lock-On Modern Air Combat? Det benytter også alle MB'ene på grafikkort inntil 128MB...

Demo av spillet kan du finne her.

Da er lock on testet. Hadde ingen problemer med det, gikk overraskende bra med dårlig skjermkort. Fikk ikke rød flimring.. Irriterende dette her!!! Ingen som har noen idè om hva det kan være?????

PS. Skjønte nada av spillet og hvilke knapper man skulle bruke. Ble egentlig bare skutt ned med en gang..... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...