Gå til innhold

Garantert raskere PC


Anbefalte innlegg

Hei, har skrevet en liten guide om hvordan du kan holde PCen i form. Guiden er basert på Windows XP.

 

Designmessig vil jeg ha respons på brukervennlighet. Det er det jeg har i fokus. Legg også merke til at jeg har en egen versjon for håndholde enheter (Opera: shift + f11). Der vil blant annet ikke logoen lastes. Genialt :)

 

Ellers vil jeg ha respons på innholdet. :yes:

 

http://dan1el.net/pvs/pcfix.php

 

 

På forhånd, takk!

 

 

-- Daniel

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generellt:

 

- Stygg font i header

- Resten av siden så ut som et word dokument, ikke så mye å gi respons på.

 

Brukervennlighet:

- Kunne kanskje hatt en "Til toppen" link på hvert emne

- Ellers var jo brukervennligheten som ved en helt vanlig FAQ. Lett å printe ut.

- Fint at det er linker til aktuelle programmer til emnene.

Endret av gordito
Lenke til kommentar
- Kunne kanskje hatt en "Til toppen" link på hvert emne

Ordnet.

 

Stygg font i header

Skal se hva jeg skal gjøre med den.

 

La meg også få si at de aller, aller fleste skriftstørrelser og lengde/høyde-enheter er relative. Det er positivt for de som vet hva det betyr :):thumbup:

Lenke til kommentar

Man kan med stor tryghet si at jeg ikke er noen ekspert på å lage grafikk, og dermed må jeg nøye meg med den logoen jeg nettopp lagde. Jeg fant en slik skrifttype med litt fart i, men jeg vet ikke om resultatet ble vellykket.

 

Tilbakemedlinger er forsatt velkomne, men husk at det er innholdet og brukervennligheten jeg vil ha tilbakemeldinger på :)

Lenke til kommentar
Akkurat sånn en guide burde være! Sortert i riktig rekkefølge, det er enkelt å lese seg gjennom samtidig som det går fort og enkelt å hoppe rett til et emne. Lyst og oversiktlig, og relative størrelsesenheter liker vi!
Fint innhold er det også!

"Til toppen" etter innholdsfortegnelsen..?

Det eneste jeg ikke likte 100% godt med denne siden er hover-effekten på linkene. Føler at den blir litt for markant.. Prøv med at text-decoration forsvinner anonymt, + at linken kanskje skifter farge til blå.. tror det hadde gjort seg bedre?

Edit: det andre eneste jeg ikke likte med denne siden var nok headeren, selv om jeg har sett verre. Den kan vel knapt nok kalles en header, men det får gå. For all del, ikke lag en grafikktung header til denne siden, det vil ikke passe inn tror jeg. En enkel header som passer inn i designet? Faktisk tror jeg en plain Arial-overskrift ville gjort seg greit på denne siden, i og med at det ikke er ett eneste annet grafisk element på hele siden.

Edit 2: Noen små grammatiske feil rundt omkring. Få noen som er snille og kan norsk til å lese korrektur så blir dette helt topp! Ålreit at jeg linker til denne guiden eller? ;)

Mitt inntrykk av denne siden er svært godt, det er ikke reklame på den heller! Terningkast 6 og thumbs up! :thumbup: Endret av lokaltog
Lenke til kommentar

Der fjernet jeg min horrible header (logo?) og erstattet den med en tekstbasert sak i steden. Om det ble velykket vet jeg ikke :)

 

Jeg har nå rettet en skrivefeil, fjernet en "Til toppen"-link som var veldig nær toppen, forandret :hover-effekt på linkene og annet småpirk dere ikke kommer til å se.

Lenke til kommentar
Spyware kommer som oftest gjennom Internet Explorer, og da gjerne via slike sprettoppvinduer. De mest utspekkulerte kan forkle seg som slike bokser. Pass på å aldri trykk "Ja" eller "Aksepter" på slike vinduer med mindre du er 100% sikker på hva du gjør!

Ingen av bildene det linkes til i teksten funker...

Lenke til kommentar
Spyware kommer som oftest gjennom Internet Explorer, og da gjerne via slike sprettoppvinduer. De mest utspekkulerte kan forkle seg som slike bokser. Pass på å aldri trykk "Ja" eller "Aksepter" på slike vinduer med mindre du er 100% sikker på hva du gjør!

Ingen av bildene det linkes til i teksten funker...

Smatt, smatt... dette var sløvt av meg. Men nå er det fikset *straffe seg selv med 20 armhevninger*.

 

NOD32? Har jeg aldri hørt om :) Skal undersøke saken.

Lenke til kommentar

:D Jeg må si jeg liker artikkelen og utførelsen.

Har nå fulgt artikkelen til punkt og prikke, og merker en vesentlig ytelsesforskjell.. :D

 

btw.. lagt deg til på msn, og vil gjerne høre litt mere fra deg om css for håndholdte enheter, har drevet litt med det selv, men vil gjerne høre/diskutere temaet ved en senere anledning.. :)

 

 

edit> og brukervennligheten er det lite å klage på, og etter at du fjerna fonten ble det enda bedre!! :D

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...