viddy Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Heisann, Håper noen der ut kan hjelpe meg.. Her er situasjon: Har nettopp kjøpt et barebone Shuttle kabinett type Shuttle SN45G. Ved mottak ble det satt inn Radeon 9600PRO skjermkort, 80GB HD, 512MB ram og AMD 2500+ prosessor. Resultat = svart skjerm... Får rett og slett ikke kontakt med skjermen, selv om skjermkort og kabel virker på gammel maskin. I tillegg er det ikke lys i powerknapp, men viftene i kabinettet starter opp og ser ut til å virke. Har prøvd meg med både DVI og RGB kabel. I tillegg er et eldre AGP skjermkort utprøvd uten hell. Har noen tips på hva som er galt??! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hvor stor PSU har du? Hvor mang optiske enheter? Kan hende at PSU ikke gir nok strøm til å få start på det som er dyttet ned i AGP porten... Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) samme feil hadde jeg.... hvis de har skiftet på volten på rammen så funker den ikke... produksjons feil se om det er version 2.0 står på siden av agp sloten. søk litt på google.. eks: sn45g memory problem osv.. ser du at flere folk har det samme problemet med v2... Endret 18. april 2004 av Tom80 Lenke til kommentar
viddy Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 samme feil hadde jeg.... hvis de har skiftet på volten på rammen så funker den ikke... produksjons feil se om det er version 2.0 står på siden av agp sloten. søk litt på google.. eks: sn45g memory problem osv.. ser du at flere folk har det samme problemet med v2... Vel, ved siden av AGP slot står det FN41V3.1/FN45V2.0 så det er vel v2.0 Hva ble løsningen for deg, måtte du tilbake til leverandør?? Hadde du nøyaktig samme prob som meg? Søkte på google og ja ser at mange har problemer med denne shuttle versjonen. Lenke til kommentar
viddy Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Hvor stor PSU har du?Hvor mang optiske enheter? Kan hende at PSU ikke gir nok strøm til å få start på det som er dyttet ned i AGP porten... PSU er 200 watt... Har ikke fått installert noen optiske enheter ennå. Tenkte på en DVD brenner... Lenke til kommentar
Dings Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Du har ikke tilfeldig vis Twinmos-ram har du? Jeg bestilte nettopp 2 Shuttle-bokser og filkk mail fra butikken jeg bestilte fra at Shuttle liker Twinmos serdeles dårlig så de lurte på om de kunne bytte til Crucial for meg.. Bare en tanke.. Lykke til! Mvh. Dings Lenke til kommentar
viddy Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Du har ikke tilfeldig vis Twinmos-ram har du? Jeg bestilte nettopp 2 Shuttle-bokser og filkk mail fra butikken jeg bestilte fra at Shuttle liker Twinmos serdeles dårlig så de lurte på om de kunne bytte til Crucial for meg.. Bare en tanke.. Lykke til! Mvh. Dings Nei dessverre jeg har Corsair minne... Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 jeg stilte på rammen til 2.6volt det minste og da jeg skulle slå den på igjen kom det ikke power lys (blå) og fikk ikke bilde på skjermen den var helt svart.. så jeg sendte den tilbake, så de skulle se på den. Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 den har enda ikke kommet fra til www.netshop.no der jeg bestilte den. leste en plass på et forum at en person hadde fått en sn45g så stilt på ram volten og da gikk den til h*.... dette gjorde han 3 ganger før han søkte på forum og fant ut at den var en feil på hovedkortet v2.. det er ikke feil på v1. Lenke til kommentar
Swampen Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Meget irriterende dette problemet ja. Jeg har levd med min Shuttle SN45G i 2 måneder nå. Den har et Asus 9600xt agp kort og ei 512 twinmos pc3200 rambrikke i seg. Helt siden jeg fikk den har jeg hatt problemer med å skru den på. Virka som den ikke fikk nok strøm til å starte skjermkortet. Kjøpte derfor SilentX 250w strømforsyning, og monterte den inni. Hjalp litt, men problemet var der fortsatt. Får blåskjerm med memorydump ofte og den har for vane og låse seg under heftig spilling. Bortsett fra disse problemene og det faktum at jeg må trixe og mixe hver dag for å få den på, så er den super! Litt uheldig med valg av skjermkort og ram kanskje :\ og ja, jeg har V.2 av hovedkortet.... Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 i min sn45g: xp3000(ulåst) @ 3200 (200x11) 512 geil value 3200 80Gb wd r9800pro byttet ut 80mm vifte med smart fan2 cd-brenner funket strålende helt til jeg gikk i bios og stilte på volten på minnet Zzz legge tid Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Stenges. Du trenger IKKE å poste samme problemet rund omkring på formuet X antall ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg