Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skriver i nettverk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, installer denne på den ene maskinen din, så går du på egenskaper på den etterpå, setter deling på, så legger du til skriver på den ande maskinen din(nettverksskriver) søk etter den, eller legg inn navnet på den (\\maskinnavn\printernavn) så skal det fungere.

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt en router med printserver, så slipper du at en av maskinene må stå på hver gang du skal printe. Dette er lite vits ettersom det bare er snakk om to maskiner.

Jeg har en D-link 714P+

Denne har skriverport, wireless osv. Jeg mener denne er ideell.

--eirik

Lenke til kommentar

Et "problem" som vil oppstå hvis du skal share printeren på den ene maskinen, er at denne maskinen må stå på, for at den andre skal skrive ut.

Derfor anbefaler jeg at du setter opp en dedikated printermaskin, som evnt. kan stå på 24/7, eller at du kjøper deg en printerserver; USB eller LPT.

Lenke til kommentar
Hvis ikke det er nettverkskort på printeren må du koble den til en maskin.
Eller bare printerservere som jeg linket til i min forrige post :yes:

Selvsagt, men når gutten har et hjemmenettverk med to maskiner og skal kjøpe skriver som det, antar jeg at han ikke har tenkt å kjøpe en skriverserver. ;)

Lenke til kommentar

Jeg gjorde tilfeldigvis akkurat det samme i går, med Canon i550.

1. Jeg installerte printeren på den ene maskinen.

2. Så gikk inn på Skrivere og telefakser og fant fram printeren og gikk på egenskaper og satt på del skriver.

3. På den andre maskinen gikk jeg inn på skirvere og telefakser, trykket legg til ny skriver, nettverkskriver, søk etter skriver, han fant alle skrivere på nettverket og jeg valgte riktig skriver. Satt som standard.

4. Bingo! Fullført.

PS: Pass på at maskinen som har printeren tilkoblet, er på når du skal skrive ut, men det skjønte du vel.

:thumbup:

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...