Gregor Martin Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hei. Har et lite hjemmenettverk gående(haltende), med to maskiner, koblet til en ruter. Skal anskaffe en printer (tenkte på Canon i560) og vil gjerne sette opp denne slik at begge maskinene kan bruke den. Hvordan? Lenke til kommentar
olejohnny Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hei, installer denne på den ene maskinen din, så går du på egenskaper på den etterpå, setter deling på, så legger du til skriver på den ande maskinen din(nettverksskriver) søk etter den, eller legg inn navnet på den (\\maskinnavn\printernavn) så skal det fungere. Lenke til kommentar
Gregor Martin Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Takk for tips, skal prøve det ut så snart printeren blir innkjøpt. Har forresten XP på begge maskinene... Lenke til kommentar
Gregor Martin Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Det er en Belkin ruter. 8 porter. Skal kjøpe printeren i dag, om noen minutter faktisk. Men setter pris på alle videre tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
eirik^^ Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg ville kjøpt en router med printserver, så slipper du at en av maskinene må stå på hver gang du skal printe. Dette er lite vits ettersom det bare er snakk om to maskiner. Jeg har en D-link 714P+ Denne har skriverport, wireless osv. Jeg mener denne er ideell. --eirik Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Et "problem" som vil oppstå hvis du skal share printeren på den ene maskinen, er at denne maskinen må stå på, for at den andre skal skrive ut. Derfor anbefaler jeg at du setter opp en dedikated printermaskin, som evnt. kan stå på 24/7, eller at du kjøper deg en printerserver; USB eller LPT. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hvis ikke det er nettverkskort på printeren må du koble den til en maskin. Helst en server, som jallakim sier, som kan stå på døgnet rundt. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hvis ikke det er nettverkskort på printeren må du koble den til en maskin. Eller bare printerservere som jeg linket til i min forrige post Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hvis ikke det er nettverkskort på printeren må du koble den til en maskin. Eller bare printerservere som jeg linket til i min forrige post Selvsagt, men når gutten har et hjemmenettverk med to maskiner og skal kjøpe skriver som det, antar jeg at han ikke har tenkt å kjøpe en skriverserver. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Jeg gjorde tilfeldigvis akkurat det samme i går, med Canon i550. 1. Jeg installerte printeren på den ene maskinen. 2. Så gikk inn på Skrivere og telefakser og fant fram printeren og gikk på egenskaper og satt på del skriver. 3. På den andre maskinen gikk jeg inn på skirvere og telefakser, trykket legg til ny skriver, nettverkskriver, søk etter skriver, han fant alle skrivere på nettverket og jeg valgte riktig skriver. Satt som standard. 4. Bingo! Fullført. PS: Pass på at maskinen som har printeren tilkoblet, er på når du skal skrive ut, men det skjønte du vel. Endret 19. april 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå