Gå til innhold

Trenger jeg mer enn 51MB RAM?

Camen

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bestillt meg ny Cpu,HovedKort og SkjemKort...

Cpu: Pentium 4 2.8Ghz PC800

HovedKort: Asus P4C800 hovedkort socket 478 ATX, 800Mhz, S-ATA, GbLAN

SkjermKort: GeCube Radeon 9600XT Extreme w/Big Fan

Så har jeg en brikke med 512Mb ram PC2100...Og lurer på om jeg trenger nye ram?? :hmm:

Og tror dere at jeg har klart og sotti sammen en bra pc? :hmm:

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt offtopic

Sjekk topicen: Trenger jeg mer enn 51MB RAM?

Se så kommentaren til Blib: ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib##

er det dette som kalles selvironi :roll:

Jeg hadde oppgradert til minst pc3200. Om det holder kun med 512 MB Ram må du vurdere selv. Hva skal du bruke maskinen til?

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Om du ikke skal ha mer ram enn 512 i maskinen så ville jeg også gått for minst ddr400 ram. Og helst 2x256 for å klare å mate bussen maksimalt. Eventuellt du kan kjøpe en til 512 brikker med ddr266 ram. Så vil du iallefall få 533mhz på bussen. Men som sagt. 2xddr400 er det optimale på en ny p4 med 800mhz buss

Lenke til kommentar
Så har jeg en brikke med 512Mb ram PC2100...Og lurer på om jeg trenger nye ram??  :hmm:

Slike ting er det lett å brenne seg på. Minnet ditt blir en stoor flaskehals:

For det første burde minnet kjøre på samme hastighet som prosessoren (FSB800=200*4, PC2100 vil kjøre på 133*4=533) for at prosessoren skal slippe å "vente" for mye på minnet.

For det andre må du ha to _identiske_ minnebrikker for å kjøre med tokanals minne, som vil gi deg en merkbart bedre ytelse (du trenger to minnebrikker med samme størrelse og hastighet)

For det tredje vil du trenge å kjøre minnet på 400MHz (i synk med FSB) for å få tilgang til PAT-optimaliseringene dersom du bruker er 875-basert hovedkort (hvis ikke vil det yte likt med et 865-hovedkort)

2x256MB brikker er mao bedre enn 1x512, og 400mhz er bedre enn 266mhz.

Men du trenger vel ikke mer enn 512MB til "vanlig" bruk. Derimot vil du komme lengre med raskere minne :)

Bare mine 0,2 kroner :)

Lenke til kommentar

skal du spille spill, da spesielt Far Cry burde du absolutt gå for 1024mb ram. har en kamerat som har lik pc som meg men med bare 512 mb og han sliter. Dessuten kommer nok de fleste spill fremover til å kreve en del ram.

Jeg ville absolutt gått for 1024 mb ram og PC3200.

Lenke til kommentar
skal du spille spill, da spesielt Far Cry burde du absolutt gå for 1024mb ram. har en kamerat som har lik pc som meg men med bare 512 mb og han sliter. Dessuten kommer nok de fleste spill fremover til å kreve en del ram.

Jeg ville absolutt gått for 1024 mb ram og PC3200.

Har han det oppsettet og sliter med farcry? :wow:

har 1024 ram selv men det er pc2700 hørtes rart ut at det sinker ned, trodde 512 mb ram var mer enn tilstrekkelig for de fleste spill :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...