Gå til innhold

MVA, Gavepakking, bestille fra utlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan det virker i praksis, men det skal vel ikke ha noe å si hvordan du pakker det inn. Varer du bringer inn i landet skal fortolles.

Forøvrig synes jeg at om man har glede av samfunnets goder, så bør man og være med på å betale for dem, i den grad man er i stand til det... :mad:

Lenke til kommentar

Korriger meg gjerne dersom jeg tar feil, men på gaver fra utlandet skal det betales mva dersom gavens verdi overstiger kr. 1000. Dette er uavengig av om "gaven" kommer fra en butikk eller en venn, mener jeg.

Forøvrig synes jeg at om man har glede av samfunnets goder, så bør man og være med på å betale for dem, i den grad man er i stand til det...

Skal holde meg unna en lang og inngående diskusjon om norsk skatte- og avgiftspolitikk (selv om jeg kjente at det begynte å krible i fingrene nå!), men la oss bare si det slik at dette er en ganske nyansert sak. Det er ikke snakk om at "enten betaler man alle skatter og avgifter med glede, ellers er man nullskatteyter og snylter per definisjon". Men dette er uansett temmelig irrelevant for denne diskusjonen, og hører hjemme under helt andre kategorier enn "Webshoper".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...