thomassit0 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 har tenkt å bestille et Optio S fra en engelsk webshop og lurte på om man slipper unna å betale mva 24% hvis man velger giftwrapping? da ser det jo ut som en gave fra en venn eller noe så .. erfaringer? tilbakemeldinger? Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Vet ikke hvordan det virker i praksis, men det skal vel ikke ha noe å si hvordan du pakker det inn. Varer du bringer inn i landet skal fortolles. Forøvrig synes jeg at om man har glede av samfunnets goder, så bør man og være med på å betale for dem, i den grad man er i stand til det... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 joa.. men alså hvis det ser ut som en pakke fra en venn så vil de vel ikke legge på mva da? hmm.. Og en ting til : strømladeren vil vel virke her? sendte mail til nettbutikken og han sa 'no problems' så jeg tror det men ville være 110% sikker. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Korriger meg gjerne dersom jeg tar feil, men på gaver fra utlandet skal det betales mva dersom gavens verdi overstiger kr. 1000. Dette er uavengig av om "gaven" kommer fra en butikk eller en venn, mener jeg. Forøvrig synes jeg at om man har glede av samfunnets goder, så bør man og være med på å betale for dem, i den grad man er i stand til det... Skal holde meg unna en lang og inngående diskusjon om norsk skatte- og avgiftspolitikk (selv om jeg kjente at det begynte å krible i fingrene nå!), men la oss bare si det slik at dette er en ganske nyansert sak. Det er ikke snakk om at "enten betaler man alle skatter og avgifter med glede, ellers er man nullskatteyter og snylter per definisjon". Men dette er uansett temmelig irrelevant for denne diskusjonen, og hører hjemme under helt andre kategorier enn "Webshoper". Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 (endret) okei.. hehe.. ja skattene og avgiftene er litt kjipe jeg måtte visst ha en adapter så kontakten passer i støpselet her ellers så går det bra.. Endret 19. april 2004 av 2mass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå