Gå til innhold

Tilgang til NTFS-disk

rks

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert Windows 2000 etter at en IBM Deskstar 60GXP (anbefales ikke!) tok kvelden. Satte inn en Wester Digital med NTFS. I tillegg har jeg en annen WD med NTFS som stod sammen med IBM'en. Denne disken får jeg nå ikke tilgang til. Noen som skjønner hvorfor og vet hvordan jeg skal få tilgang til den? Disken kommer opp i utforskeren som en lokal disk, men gir "Access denied" om jeg går inn på den.

Reidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

rks skrev (2002-04-03 09:32):

Har nettopp installert Windows 2000 etter at en IBM Deskstar 60GXP (anbefales ikke!) tok kvelden. Satte inn en Wester Digital med NTFS. I tillegg har jeg en annen WD med NTFS som stod sammen med IBM'en. Denne disken får jeg nå ikke tilgang til. Noen som skjønner hvorfor og vet hvordan jeg skal få tilgang til den? Disken kommer opp i utforskeren som en lokal disk, men gir "Access denied" om jeg går inn på den.

Reidar

Hvilket OS kjører du, og bruker du "Advance Sharing"?

Så vidt jeg vet så kan du bare ordne på "Access'en" hvis du kjører advanced sharing.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke slik tilgang til disken at jeg kan bli eier....

Har fått mistanke om at det kan skyldes at maskin-navnet er forandret nå jeg installerte på nytt, men jeg vet ikke det gamle navnet.

Reidar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...