rks Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Har nettopp installert Windows 2000 etter at en IBM Deskstar 60GXP (anbefales ikke!) tok kvelden. Satte inn en Wester Digital med NTFS. I tillegg har jeg en annen WD med NTFS som stod sammen med IBM'en. Denne disken får jeg nå ikke tilgang til. Noen som skjønner hvorfor og vet hvordan jeg skal få tilgang til den? Disken kommer opp i utforskeren som en lokal disk, men gir "Access denied" om jeg går inn på den. Reidar Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Quote: rks skrev (2002-04-03 09:32):Har nettopp installert Windows 2000 etter at en IBM Deskstar 60GXP (anbefales ikke!) tok kvelden. Satte inn en Wester Digital med NTFS. I tillegg har jeg en annen WD med NTFS som stod sammen med IBM'en. Denne disken får jeg nå ikke tilgang til. Noen som skjønner hvorfor og vet hvordan jeg skal få tilgang til den? Disken kommer opp i utforskeren som en lokal disk, men gir "Access denied" om jeg går inn på den.Reidar Hvilket OS kjører du, og bruker du "Advance Sharing"? Så vidt jeg vet så kan du bare ordne på "Access'en" hvis du kjører advanced sharing. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 er ikke helt sikker på hvordan det fungerer i windows 2000, men det er vel mulig og ta eierrett(take ownership) på volumet... Lenke til kommentar
rks Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Jeg får ikke slik tilgang til disken at jeg kan bli eier.... Har fått mistanke om at det kan skyldes at maskin-navnet er forandret nå jeg installerte på nytt, men jeg vet ikke det gamle navnet. Reidar Lenke til kommentar
tds Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Det du må gjøre er høyre mus knapp på disken , går til security og overta " ownership " på disken med under kataloger. Lenke til kommentar
WebSNake Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Hei, det er mulig du må inn på diskbehandling og importere disken, eller reactivate disken. prøv og se om du finner en løsning der. :wink: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Dette vil nok bli ett problem for deg. NTFS er laget fordi det skal være sikkert. Det er ikke sikkert hvis du kan ta disken over til en annen maskin og lese data fra den. Jeg tror du trenger recovery agent setficate ellerno. Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Så lenge du logger inn som Administrator så skal du klare å ta eierskap av filene på disken! Dette har hvertfall jeg gjort med en disk jeg hadde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå