potetskrell Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Kjøpte meg en slik for noen måneder siden, med desverre virket den ikke og jeg fikk tilsendt en ny fra komplett. De gadd ikke noe teste-tull og sendte likesågodt en ny vifte, uten ekstra kostnader. (Go komplett). Nå er det slik at maskina mi ikke vil akseptere denne vifta, og maskina slår seg av etter bare noen sekunder (dette gjelder for alle maskiner). Noen som vet virkelig mye om denne vifta og kan foreslå noen måter å fikse dette, sånn at jeg kan bruke vifte?.. Koster jo tross alt 400 kroner.. Jeg vet det er en 'long shot', men what the hell!! Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Så av CPU-fanfail i bios. For maskina registere ikke vifta og slår da av maskina for at CPU ikke skal brenne. Men da har du ikke noen sikkerhet om vifta tar kvelden. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Så av CPU-fanfail i bios. For maskina registere ikke vifta og slår da av maskina for at CPU ikke skal brenne. Men da har du ikke noen sikkerhet om vifta tar kvelden. Noe av det første jeg gjorde.. Nei, det må nok være noe feil på selve vifta.. Ingen folk her med en sinnsykt viten om denne vifta? Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 test bare viften med 12v uten å ha pcen på. funker det ikke, er viften dø. funker den, er det hk som er problemet. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 test bare viften med 12v uten å ha pcen på. funker det ikke, er viften dø. funker den, er det hk som er problemet. Vifta funker på 12 volts plugg og det er IKKE hovedkortet det er noe feil med.. Det er vel ingen som har Kompatibilitets problemer mellom MSI og THERMALTAKE? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Det er sikkert bare å koble en kabinettvifte (hvis du har) til CPUFAN-kontakten på hovedkortet. Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg har denne http://www.komplet.no/k/ki.asp?sku=123409&cks=PRL Har du tilkobling for tempsensor og vifte styring? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Jeg har denne http://www.komplet.no/k/ki.asp?sku=123409&cks=PRL Har du tilkobling for tempsensor og vifte styring? Alt er her og ALT er prøvd.. Lenke til kommentar
Mortsun Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hva skjer hvis du dropper å koble til den gule på RPM sensoren? Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 hk registerer ikke rpm på vifta. Har du fjernet den blå jumperen når du kjører med styring/ temp. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 hk registerer ikke rpm på vifta. Har du fjernet den blå jumperen når du kjører med styring/ temp. Hvilken blå jumper? Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Det lå en i posen med skruer sammen med kjølepastaen. brukes kun for å få maks rpm på vifta uten styring. Du har lest bruksanvisninga vel ?? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Det lå en i posen med skruer sammen med kjølepastaen. brukes kun for å få maks rpm på vifta uten styring. Du har lest bruksanvisninga vel ?? Den er god and gone! Nei, må vel se sannheten i øynene.. Denne vifta blir ikke brukt til noe annet en å samle støv.. Kunne jo alltids ha modderert litt og laget en syk kabinettvifte. Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 set opp vifta uten signalledning til hk og prøv det. det skal godt gjøres å få to vifter med feil på Lenke til kommentar
Mortsun Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Det mener jeg også.. Er vel strengt tatt ikke nødvendig med RPM føler.. Og det du har igjen da er en induktiv last og en variabel motstand.. Ikke så mange feilkilder der.. I hvert fall lette å lokalisere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå