Gå til innhold

Horer

Anbefalte innlegg

Se på bikinidamene fra '40 tallet, er disse vakre og deilige i dag?

bettie3.JPG

Jepp. :)

Tyske bikinidamer med styrthjelm og panzerfaust går aldri av moten. Tidløse klassikere. Jeg går får henne, LETT.

Seriøst, jeg tror det finnes universal skjønnehet. Nevn alle tidsepoker fra antikken og utover, og jeg kan finne en kjønn møj. Selv barkokkens lubne/frodige kvinner er ikke for meget for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Tror det er en forskjell mellom det menn egentlig blir tent av, og det moten liksom sier er pent. Tror den første har alltid vært den samme, mens den andre forandrer seg med tiden.

Menn har alltid likt den samme type kvinnen, uansett hva moten er. Kan ikke komme her å si meg at tilbake på den tiden hvor det var moten for jenter å være feite fordi da betydde det at hun var rik var "sexy"... Det er ingen menn som ble tent av det (eller... kanskje noen få) men det var moten...

Problemet blir bare at jentene prøver å se ut som moten, mens mennene egentlig har likt det samme hele tiden...

Med andre ord, ikke følg mote, bare tull.

Og olsen, tror du må komme tilbake til virkeligheten, buddy.

Selvfølgelig er ting styrt av utseende.

Det er i menneskenes natur å bli tiltrukket av visse trekk i andre mennesker... symmetrisk i kropp og ansikt, gode proporsjoner og distanser mellom kroppsdeler, etc.

Eneste måten man blir tiltrukket til noen som er "stygg" er hvis man blir godt kjent med de eller er mye sammen med de, og dermed glemmer om hvordan de ser ut og liker det indre.

Det er bare sånn det er. Ikke noe grunn til å snakke om noe skjønnhetstyranni, annet enn mote, for mote er bare noe tull.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å bevise at menn alltid har likt det samme idealet, lykke til.

Jentene på boardsa til H&M er skjønnhetsidealet, disse jentene har unaturlige proposjoner, er sykelig tynn og ett uheldig signal å sende til unge jenter i puberteten som allerede sliter med selvtilliten etter at guttene i klassen trakkaserte henne seksuellt og sa hun var stygg. Du kan selvfølgelig avfeiie dette som enkelttilfeller, men det er det faktisk ikke.

Og når man dag etter dag blir presset på ett skjønnhetsideal, ikke bare fra reklame og media, men også gjevnaldrende gutter som kommenterer utseeendet ditt og trakkaserer deg seksuellt, da er det ikke rart mange jenter utvikler spiseforstyrrelser og/eller tar selvmord. Vi beveger oss forsåvidt over på kjønnsroller nå, men ærlig talt, vi er nok off-topic som det er, jeg setter strek her for min del, så kan den som vil starte en egen tråd om dette.

Lenke til kommentar
Jentene på boardsa til H&M er skjønnhetsidealet, disse jentene har unaturlige proposjoner, er sykelig tynn og ett uheldig signal å sende til unge jenter...
Driter i hva slags signal hun sender jeg, synes hun er digg. Tenker jeg kvelder nå jeg. Det finnes pene damer på 40 og 140 blir min siste påstand ikveld.

1057664070.jpg:love:

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar

Et tips til Horror: ta skjegget! En spørreundersøkelse blant jenter viste at de færreste foretrekker menn med skjegg.

Videre vil jeg si at det ikke er noe galt i å glede seg over bilder av lekre damer, men man må huske på at jentene som stiller opp til fotografering er profesjonelle modeller som er sminket av en profesjonell sminkør (??) på forhånd.

Fotografen har brukt timesvis på å knipse det perfekte bildet.

Jenter ser ikke slik ut i virkeligheten.

Om man liker damene tykke, tynne, eller en mellomting er smak og behag, men man bør ikke fokusere for mye på dette når man skal velge partner. Utseende er ikke veldig viktig etter min mening, men et sted går smerteterskelen også for meg. Dette bildet viser en dame som ligger over grensen for hva jeg kunne klart å like. Synd å måtte rangere etter skjønnhet, men jeg kunne bare ikke klart det.

Endret av Jon@s
Lenke til kommentar
Videre vil jeg si at det ikke er noe galt i å glede seg over bilder av lekre damer, men man må huske på at jentene som stiller opp til fotografering er profesjonelle modeller som er sminket av en profesjonell sminkør (??) på forhånd.

Fotografen har brukt timesvis på å knipse det perfekte bildet.

Jenter ser ikke slik ut i virkeligheten.

Derimot så skaper det ett sykt skjønnhetsideal. Gutter vurderer jenter opp mot dette idealet og kommenterer jentenes kropp. Jentene for presset dette idealet ned i kjeften hver gang de åpner en avis, ett blad eller går på gata. Kvinnene på H&M boardsa osv er et ideal som mange higer etter, og ofte går det galt.

Lenke til kommentar
Derimot så skaper det ett sykt skjønnhetsideal. Gutter vurderer jenter opp mot dette idealet og kommenterer jentenes kropp. Jentene for presset dette idealet ned i kjeften hver gang de åpner en avis, ett blad eller går på gata. Kvinnene på H&M boardsa osv er et ideal som mange higer etter, og ofte går det galt.

Forspist deg på oppgulpet til RU og SU?

Lenke til kommentar
Har ikke du et "kristent verdisyn" (verdisyn my ass, btw) i forhold til dette med seksualitet da, Jokke? Er ikke du en liten bibelslave? :)

^^ svar meg du :)

Bibelslave er ikke ordet. Jeg er kristen, men jeg aksepterer da og har ingeting i mot reklameboards, MED UNNTAK av disse som nå er satt opp i Trondheim... :no:

Lenke til kommentar
Hva skal jeg si??jeg foreslår at halTan og Felix(?) går inneom gerd's stormote og ber dem lage boards, så kanskje de kan få se fete damer på boards, hvis det er sunnere for "små piger"..

Det er ikke det som er poenget! INGEN av H&M kunder ser ut som eller har en kropp som damene i reklamene, da disse har en UNATURLIG kropp. Poenget er at H&M boardsa ikke er reklame for klær, men for skjønnhetsideal. Hvis H&M reklamene hadde vært bilder av sunne jenter med klesplaggene på så hadde jeg ikke brydd meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...