jeskeide Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Jeg har holdt på å laget noe lokalt, å nå har jeg lagt det opp på et webhotell. Men jeg får ikke innlogingen til å fungere etter at jeg laget databasen på webhotellet... jeg får heller ingen feilmeldinger... så jeg vet ikke hva som er galt koden ser ut som følger $myServer = "mysql.nameunit.info"; $myUser = "brukernavn"; $myPass = "passord"; $myDB = "reklam01"; $s = mysql_connect("$myServer", "$myUser", "$myPass") or die("Kunne ikke koble til SQL-serveren på $myServer"); $d = mysql_select_db("$myDB", $s) or die("Kunne ikke koble til databsen $myDB"); Kan noen hjelpe meg med hvorfor det ikke fungerer ? Endret 18. april 2004 av jeskeide Lenke til kommentar
???????? Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 test mysql_error() hvordan ser logginn scriptet ut? Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Kanskje jeg er teit , men koden over er det jeg har brukt som kobling mot databasen. så scriptet mitt er det som står lenger oppe... Endret 19. april 2004 av jeskeide Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Prøv å legg til noe sånt som dette: if ($s) { legg inn/hent ut/whatever det du skulle i databasen; } else { echo "Could not connect: " . mysql_error(); } Tar forbehold om drastiske feil... Det er tidlig på morgenen og jeg fikk 2 timer søvn i natt :| Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Det virker som jeg får koblet til databasen $db = mysql_connect("localhost", "brukernavn", "passord") or die("Kunne ikke koble til mot databasen"); echo "Kobling mot database opprettet.<br>\n"; mysql_select_db("stigrv") or die("Kunne ikke velge database"); echo "Database ble valgt.<br>\n"; for jeg fant dette på en side og brukte dette.... og jeg får tilbake både - kobling mot database opprettet - database ble valgt .... men når jeg kjører spørringen får jeg ingenting tilbake.... ikke noe resultat eller, feilmelding.... så er litt frustrert !!!! Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Etter som jeg har forstått så er det mer av scriptet? Kan vi se hele? HAr du sjekka db om det har kommet noe? Kan være så enkelt som om at du har bruk feil post navn i sql spørringa di... gjort det en del ganger selv hehe Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 $db = mysql_connect("mysql.nameunit.info", "brukernavn", "passord") or die("Kunne ikke koble til mot databasen"); echo "Kobling mot database opprettet.<br>\n"; mysql_select_db("stigrv") or die("Kunne ikke velge database"); echo "Database ble valgt.<br>\n"; $sql = "SELECT * FROM ansatte"; $query = mysql_query($sql); $row = mysql_fetch_array($query); echo " $row"; Sån ser koden ut... men får ingen resultat av spørringen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 De to echo'ene vil jo utføres uansett om databasen kobles til eller ikke. Du må bruke en if for å sjekke om den er koblet til, og så echo'e den der meldingen hvis alt gikk bra Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Nå har jeg funnet feilen.... å det var en utrolig forferdelig travel feil !!!!! Var ikke noe galt med tilkoblingen min... i alle filene mine der jeg trenger å kontakte databasen har jeg brukt include("..\loginn\loginn.php"); men dette ser ikke ut til å fungere.... for når jeg byttet ut dette med koden som jeg viste over funket alt...... noen som kan hjelpe med hvorfor ikke include fungerer ? takker Loomy... var ditt tips som gjorde at jeg fant ut dette Endret 19. april 2004 av jeskeide Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Nå har jeg funnet feilen.... å det var en utrolig forferdelig travel feil !!!!! Var ikke noe galt med tilkoblingen min... i alle filene mine der jeg trenger å kontakte databasen har jeg brukt include("..\loginn\loginn.php"); men dette ser ikke ut til å fungere.... for når jeg byttet ut dette med koden som jeg viste over funket alt...... noen som kan hjelpe med hvorfor ikke include fungerer ? takker Loomy... var ditt tips som gjorde at jeg fant ut dette Prøv: include("../loginn/loginn.php"); "\" virker vel bare på Win32-server og ikke *NIX-server? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå