inaktiv000 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Har tenkt å lage en ny "funksjon" på russesiden, som beregner promille. Kan noen hjelpe meg å finne formler, som helst tar i bruk kroppsvekt og slikt? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Det blir jo bare et overslag, da det er blodmengde du skal ha tak i... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Som sluffy her sier, så blir det nok vanskelig. Umulig å vite eksakt hvor mye blod hver enkelt har i kroppen sin, men det er nok mulig å lage et overslag tenker jeg... Så lenge folk ikke bruker det som veiledene når de skal drikke så går det vel greit Her er et 1391 linjers script, som er skrevet i ASP.NET og gjør _akkurat_ det du vil... Hvis ikke nederlandsken min er blitt dårlig da edit: Her er en mer generell veiledning. Og her er en som vel også gjør akkurat det du vil. Endret 18. april 2004 av SBS Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (dl alkoholholdig væske / 100 * % alkohol i væske) / dl blod * 1000 = ‰ alkohol i blodet (En normal mann på +/- 80kg har ca 5 liter blod = 50 dl, hvis noen kunne kommet med en bedre måte å regne ut blodinnhold i kroppen hadde det vært fint) Funnet på av mitt matematiske hode Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Hmm, får prøve meg litt videre ut fra det Takker. Jeg har laget en kalkulator som regner antall alkoholenheter (wow ), kan den brukes? http://www.hetlandrussen.no/?p=promille Edit: Det ASP scriptet var noe av det skumleste jeg har sett :| er det virkelig ikke mulig å "gjenbruke" kode i ASP? Scriptet kunne sikkert vært 1/10 av lengden. Endret 18. april 2004 av cecolon Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 du har en leif, det står at du har TRUKKET x antall alkoholenheter Lenke til kommentar
OeO Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 spørsmålet er også hvor mye man har spist, hvor fort alkoholen blir tatt opp i magesekken osv... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Jada, det er vel en umulig oppgave å skulle lage en nøyaktig kalkulator. Det jeg ønsker, er et overslag som de andre nevner Lenke til kommentar
OeO Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 lag heller en som tilsier at all alkohol blir tatt opp, bedre med for mye, enn for lite... Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Har du drukket: [Ja] [Nei] Hvis [Ja], du kan ikke kjøre bil Hvis [Nei], du kan kjøre bil Forstår ikke hva som skal være så vanskelig ;p Endret 18. april 2004 av sim Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Hehe, må ha noe som tar hensyn til tiden siden man begynte å drikke. En bør vel egentlig ha nøyaktig tidspunkt for når hver "alkoholenhet" som det så fint kalles ble inntatt, men man kan gjerne lage en formel som fordeler dem likt over tidsrommet? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Det kommer an på kjønn, vekt, fysisk form, dine tidligere erfaringer med alkohol, toleransenivå etc. det finnes folk som blir dritings av en øl, mens andre kan tømme i seg en kasse uten å merke så mye. Finnes ingen formel for dette. Men det er sikkert mulig å få tak i en alkoholtester fra politiet da. Uansett gjorde jeg disse erfaringene under russetiden: 1-5 øl: Jenta så ut som kvelden før 6-9 øl: dama var litt værre en slik jeg opfattet henne kvelden før 10-12 øl: huff, dette skryter jeg ikke av til gutta 12-14 øl: Gud bedre, håper bare jeg husket kondom 14-20 øl: Er hun i det hele tatt kvinne? 20 - xx : bææææ Endret 18. april 2004 av oivind_dahle Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 broren til en i klassen har et artig forbruk av øl, han drikker en kasse for å bli litt mer enn bare brisen... (kan bli dyrt i lengden ) Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Har et bra excel-ark med navnet drikkeplan. Her kan man legge inn "løpet" mht hva man skal drikke og når, vekt og eventuelt trykke av for "Tk" (taktiske oppkast) Anbefales, kan sende det hvis noen ønsker det. Endret 18. april 2004 av FiskePinna Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Det kommer an på kjønn, vekt, fysisk form, dine tidligere erfaringer med alkohol, toleransenivå etc. det finnes folk som blir dritings av en øl, mens andre kan tømme i seg en kasse uten å merke så mye. Finnes ingen formel for dette. Men det er sikkert mulig å få tak i en alkoholtester fra politiet da. Uansett gjorde jeg disse erfaringene under russetiden: 1-5 øl: Jenta så ut som kvelden før 6-9 øl: dama var litt værre en slik jeg opfattet henne kvelden før 10-12 øl: huff, dette skryter jeg ikke av til gutta 12-14 øl: Gud bedre, håper bare jeg husket kondom 14-20 øl: Er hun i det hele tatt kvinne? 20 - xx : bææææ Hmm, ser hun verre ut jo mer du drikker? Fiske: send Endret 18. april 2004 av cecolon Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Legg Exelarket ut her FiskePinna Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Legg Exelarket ut her FiskePinna Drikkeplanen jeg pleier å "kjøre" etter : http://home.no/koseklaus/drikkeplan.xls Anbefales. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 høøm etter denne grafen burde jeg være : Bedøvet og sløv Fremtredende tretthet, du nærmer deg lammelse. Merkbar mangel på evnen til å kunne stå eller gå. Oppkast, ufrivillig vannlating, sløv, sover, koma. og med en promille på 2,6 vell har jo blåst i en sån måler dagen der på og hatt 1,7 i promille så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå