Petterahl Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Når jeg startet maskinen min med Windows Xp Service Pack 1 med alle drivere og hovedkort drivere så tar det cirka 1 minutt å loade windows. Den henger ikke seg men bare bruker veldig lang til der den prikken går frem og til bake. Har opplevd det før men har bare forsvunnet. Har prøvd å formate men hjalp ingen ting! Det har ingen ting med at jeg nettopp byttet cpu, hadde samme problem før. Har XP-M2400+, TwinMOS/windbond 512mb ram, PC 9800 pro og NF7-S v2 Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Står den i nettverk ? Om ikke, så kan du sjekke om du har satt den opp til å motta IP automatisk. Da vil den vel stå å lete etter en DHCP-server på nettverket. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Står den i nettverk ? Om ikke, så kan du sjekke om du har satt den opp til å motta IP automatisk. Da vil den vel stå å lete etter en DHCP-server på nettverket. Ja, den står i et nettverk og har automatisk ip adresse. Men tror neppe at det er det som er feilen. Problemet er med en gang jeg startet pcen, det står Windows XP at det er copyright til Windows i 2002 eller no. Så det er når de tre brønne prikkene går langs en linje og loader windows, det er det som tar så forbanna lang tid Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Står det noe i hendelseslisten (kontrollpanel -> administrative verktøy) om noe som feiler under oppstart? se etter røde kryss. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Stiller noen få spørsmål som du kan få svare på : Har du prøvd med defragmentering av disken ? Har du mange programmer som starter med windows ? Har du prøvd bootvis (bruk http://google.com og søk) Har du gjort det ob1 har foreslått ? Lenke til kommentar
stidz Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 eller veldig viktig! har du menge bruker profiler. dette sinket bootscreenen på pc'en til pappa no sinnsykt. og enda værre vis du har logon's til andre marskiner via nettverket Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Takk for alle gode tips. Men har dsverre ikke mulighet til å prøve det nå, driver å innkjører prosessoren min nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå