Gå til innhold

Volum på vanntank

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-07 23:59, Arctic skrev:

Det er bare "innmaten" av varmvannstanken. Den er ikke isolert.

Nettopp! "Napoleon" trenger kanskje briller?

Men jeg får vel i anstendighetens navn ile til med å si at slett ikke alle har "flådd" en varmtvannsbeholder, så da kan man i bunn og grunn forstå spørsmålet :grin:

Napoleon: Om du "kler av" en varmtvannstank, så ser den altså slik ut som på bildet til Arctic!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 00:08, Skrue skrev:

He he

Kunne trengt noen briller jeg ja...

Jeg ser også på bildet at tanken er kledd av, men jeg lurte fordi den gamle varmtvanns tanken vår så sånn ut selv om den var isolert.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 00:17, Napoleon skrev:

Quote:

On 2002-04-08 00:08, Skrue skrev:

He he

Kunne trengt noen briller jeg ja...

Jeg ser også på bildet at tanken er kledd av, men jeg lurte fordi den gamle varmtvanns tanken vår så sånn ut selv om den var isolert.

LOL!

Joda, du har faktisk rett! Har sjøl sett riktig gamle tanker i samme utførelse, men det falt meg oppriktig talt inn å tenke på slike!

Etterhvert lærte man seg kunsten å isolere varmtvannsberedere, men det falt meg ikke inn å tenke så langt tilbake! Men i 50-60årene var det nok vanlig med kobbermantel utenpå isolasjonen også?

Jeg er visst ikke alene som "oldis" her? :grin:

Med + 1,5 i brilleglassene...

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-04-08 00:29 ]

Lenke til kommentar

Eh... gadd ikke quote karen som kommenterte innlegget mitt her, men måtte bare svare på et par ting.

1.Jeg tenkte aldri på et system uten radiator, min påstand vil være gjeldende både og her...

2.Det er sant at radiatoren skal kjøle ned vannet, men dersom kretsen får mindre vann (dvs. en lukket krets uten tank) vil vannet gjevnt over være varmere... det er muligens ikke snakk om mange grader men det er uansett et faktum. Bruker selv et system med 3 liters tank og blackice 2 radiator. En veldig grei kombinasjon mener jeg... uansett, før jeg satte inn treliters tanken (som jeg forøvrig lagde i plexiglass) kjørte jeg et lukket system uten tank. Nå med tank får jeg gjevnt over vanntemperaturer som er 5-8C kaldere enn før.

Alle monner drar eller hva??

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 01:14, Journeyer skrev:

Alle monner drar eller hva?? (Redigert)

Jeg er slett ikke så sikker på det?

http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...=24234&forum=12

Det er i allefall min erfaring. Og tro meg; Jeg er ytterst oppriktig i mitt innlegg, rett og slett fordi jeg sjøl først og fremst ønsker å komme til bunn´s i kjøleproblematikken! Og har slett ikke til hensikt å kappe hodet av andres meninger!

Og deler gjerne egne erfaringer med andre, i den hensikt å svare på mangt et spørsmål omkring temaet. Om de skulle kollidere med dine oppfatninger og erfaringer, så ha meg unnskyldt!

Men mottar gjerne fact´s omkring dine påstander!

Mvh

Skrue

Lenke til kommentar

Hmmm...

Jeg fikk en liten fakta fra Hondaen

Med den kan jeg renge meg ut til at hvis man har en 1000 Liters vanntank (Det er mange som har slike på hytta) så vil det ta 11,55 timer og varme opp vannet 1 grad (Med en overklokket CPU som produserer 100W)!

Og da er vel radiator litt overflødig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...