Gå til innhold

Windows messenger starter plutselig

Anbefalte innlegg

Jeg er så forbanna lei av windows messenger og alle bugs'ene. Har fjernet det fra oppstart og det skal ikke starte når jeg bruker outlook, men vist faen starter det opp og det har ingen ikoner fremme så det står bare og surrer til noen plutselig sender en beskjed, jeg vil ikke ha dette programmet surrende i utide og jeg blir forbannet når det kjører usynlig på denne måten. Vet jeg kan avslutte det med ctrl-alt-del selvfølgelig, men nå snakker jeg om å få skitten under kontroll og bare starte når jeg vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det nytter ikke å skru den av. Den må enten surre i bakgrunnen, eller fjernes med denne kommandoen:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\\INF\\msmsgs.inf,BLC.Remove

nei nei nei..... :nei:

Prøv dette:

start -> run -> gpedit.msc

Nagiver gjennom Brukerkonfigurasjon -> administrative maler -> windows-komponenter -> Windows Messenger.

Lek litt med de to innstillingere der og se om det hjelper. :thumbup:

Selv har jeg satt begge to på "aktivert" og bruker MSN messenger istedet siden den er mye mindre "aggresiv" på å starte opp når den vil.

Lenke til kommentar
Det nytter ikke å skru den av. Den må enten surre i bakgrunnen, eller fjernes med denne kommandoen:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\\INF\\msmsgs.inf,BLC.Remove

nei nei nei..... :nei:

Prøv dette:

start -> run -> gpedit.msc

Nagiver gjennom Brukerkonfigurasjon -> administrative maler -> windows-komponenter -> Windows Messenger.

Lek litt med de to innstillingere der og se om det hjelper. :thumbup:

Selv har jeg satt begge to på "aktivert" og bruker MSN messenger istedet siden den er mye mindre "aggresiv" på å starte opp når den vil.

Det der kan du ikke gjøre hvis du har XP Home, bare med Pro. Forresten, oppskriften fungerer helt fint, har prøvd det selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...