Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi s4 styling(hjelp!)


walsh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

stemmer det, det er samme som 100 og a6 etter det. har funne den rs4 fanger bak og fremme på powerzone.no, men den e jo faen mæ så stygg. det ser jo helt feilplassert ut. alt for stor og passer ikke i det hele tatt. så på autodb.no at en hadde montert en s6 fanger fremme på en s4 og det var faktisk sinnsykt bra!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har selv S4 92mod og var på jakt etter styling. Jeg hadde også problemer med å finne dette så det ble andre løsninger.

: 18" felger
: 35mm senkesett
: Lakering av sorte lister på dører og fangere.
: Lakkering av nederste del av fangere og kanaler.
: Pluss litt endring av front-fangeren. Tok bort plastikkdekslene i luftinntakene og satt på gitter.
: Abt eff.anlegg
: Chip (stod i fra før)

Syns selv resultatet ble det MYE bedre. ;) Ikke så mye som skal til på disse bilene for at de skal se bra ut. Senkesett må være det viktigste. Spesielt for kjøringen.
Vurderer Raid Performace Filter og scoop på panseret.
Kan poste noen bilder hvis noen er interresert?

Noen som har vært borti ombyggningskit for bremsene forran? For å få bort bremseskjoldene?

Vet forresten av S6 sidelister går "rett på" S4 dørene. Men ved bytte til S6 fanger, må man nesten bytte forran og bak, ellers blir det litt feil utseendemessig syns jeg. S6 har ikke list på fangeren som S4. Mer likt A6.
Lenke til kommentar

Herregud mann...her sitter du med en audi forbanna s4, og så sitter du her inne på forumet og spør etter hjelp. Ut og kjør mann! :D

 

Når en har en så grom bil, trudde eg litt av kosen var å finne seg styling sjøl og.. :hmm:

 

neida...men uansett...vi har jo en styling tråd...der det ligger et tonn med linker til stylingsbutikker på nett. :thumbup:

 

Edit: for øvrig denne

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Har også hørt at man kan bruke s6 fanger fremme. så en som hadde det, det så meget bra ut!

 

I går tok jeg også å fjernet de plastikklgreien på frontfangeren OG fjernet hele grillen og satt inn samme gitter som under. Det blei KANON bra!

 

Min er senket og chippet, satt inn K&N filter i går. Har 17" litt kjipe felger. Klarte å pungtere i går så måtte tilbake til 16" :(

 

skal kjøpe dumpventil neste lønning, det blir bra! neste på listen etter det er effekt annlegg!

 

Jeg har også lurt på å få vekk den der stygge gitteret som står over bremseskivene forran!!! ser ut som jeg kjører med kapsler fremme! Noen som vet?!

Lenke til kommentar

"Gitteret" du beskriver er skivene fremme :p

 

De er relativt enkle å fjerne, men det koster... bytt til noen større bremser!

 

Forresten kan det være at Kjartan på www.quality-autoimport.no kan hjelpe deg med styling, hvis han ikke har inne så kan han sikkert skaffe. Veldig flink fyr det der! (Og nei, jeg får ikke betalt for å si det ;))

Lenke til kommentar

Skal vel ikke se bort i fra at TSracing er noen som går an å snakke med heller. De pleier jo å skaffe det meste til vw/audi..

 

Ellers er det vel bare å lete rundt.. er jo nok at nettbutikker, og kataloger som finnes rundt om, så umulig er det neppe å finne noe..

 

Når det gjelder bremser, så får jeg bare si som sagt over, at fjærbein, og bremser fra S6 funker etter hva jeg har hørt, utmerket.

 

Magnus

Lenke til kommentar

walsh: Hvordan ble motorlyden etter du satt inn KNfilteret? Har du bilder av bilen? Kanskjer også motorrommet?

 

S6 fjørbein ja..hmm..høres ikke dumt ut. Eneste som er irriterende, er at dette skulle jeg visst for ett år siden. Da hadde jeg ute begge fjærbena for å senke bilen og skifte hjullager. Så tok jeg 4hjulskontroll. Nei, blir nok ikke skifting på denne bilen.

 

Kjøpte meg også en dump ventil i fjor. "RFL" fra norsk bildelsenter. NOK lyd i den ja.hehe.. RFL = Real Fucking Loud :thumbup: Kosta vel ca 1200kr med frakt hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
walsh: Hvordan ble motorlyden etter du satt inn KNfilteret? Har du bilder av bilen? Kanskjer også motorrommet?

 

S6 fjørbein ja..hmm..høres ikke dumt ut. Eneste som er irriterende, er at dette skulle jeg visst for ett år siden. Da hadde jeg ute begge fjærbena for å senke bilen og skifte hjullager. Så tok jeg 4hjulskontroll. Nei, blir nok ikke skifting på denne bilen.

 

Kjøpte meg også en dump ventil i fjor. "RFL" fra norsk bildelsenter. NOK lyd i den ja.hehe.. RFL = Real Fucking Loud :thumbup: Kosta vel ca 1200kr med frakt hvis jeg ikke husker helt feil.

Bilder, :yes:

Lenke til kommentar

åsnn legge inn bilder?

 

Blei ikke no bedre lyd nei. men nå var dette kun en erstatning fra det gamle. ikke ett som ser ut som en sopp(alla fast and the furious) skal kjøpe dette senere, det heter 57i kit. det finnes ikke til s4 så man må mekke litt for å få det til å passe :)

 

1200 for den dumoventilen? er det med dobbel horn? den funker bra også når du ikke gir full gass`?

Endret av walsh
Lenke til kommentar

walsh:

 

Dumpventilen har bare ett horn. Men har aldri hørt noe som overgår volumet på denne. Nesten så det blir for mye av det gode. Du må legge inn schims slik at den passer turbotrykket ditt. Jeg har lagt i noen ekstra, slik at den ikke alltid blåser selv når jeg ikke gir noe særlig gass. Er storfornøyd med denne. Har prøvd to andre, men de var ikke no særlig. Disse kosta halvparten, og så/hørtes ut deretter også.

 

Tenkte jeg skulle installere et Raid Performance Kit luftfilter. Kaste ut hele luftfilterboksen og sette inn kon-filter.

 

Jeg har plass til bilder, så hvis du sender de til meg så kan jeg legge de på nett, slik at du kan poste dem her. Si ifra hvis det er aktuelt, så kan du få e-postadressen min.

Lenke til kommentar

Da bestiller jeg nok den om en uke. schims, va er det? og er det vanskelig å installer noe slikt?

 

Har også tenkt å skifte til ett kon-filter :) men man må vel kutte etter den sensor boksen? og kanskje snu den slik at den fikk luft rett mot? Hva koster ett slikt kit?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Schimsene er bare noen metallskiver for å øke kraften på fjæringen inni ventilen. Bare å skru den opp og legge inn. Veldig enkelt.

 

Har ikke sett så veldig nøye på hvordan jeg skal installere filteret, men kan si ifra når jeg har gjort det. Kon-filteret koster vel ca. 1000-1300 kr med alt du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...