SAGE Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Er i ferd med å skifte hovedkort og kontakten min fra floppy-disken mangler hull for den eine pin'en... På det gamle hovedkortet var denne tatt vekk, men på det nye er alle der og jeg får ikke kobla på floppy'en...hva gjør jeg? Ellers så kobler jeg dvd og cd-rw på IDE1 og hardisken på IDE3...dette fordi der er pin's som ikke stemmer overens ellers...er dette ok? Hovedkortet er et abit be6-II.... Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Hehe møtte samme problem da jeg skiftet til dette hovedkortet. Det du trenger er en floppykabel som har hull til alle sammen (enkelt og greit). At du har koblet cd-rom/dvd på IDE1 og harddisk på IDE3 er riktig nok. Har gjort det samme selv. Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 ok, takker for hjelpen. Får ta en "begge"-runde pa dataavd. :smile: Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 har partisjonert og formatert, men når jeg står i bios'en og skal "auto-detect'e" harddisken så finner den ingenting...? Kablene står skikkelig i så det er ikke det som er feil... Prøvde først med en ME-bootdisk og fikk partisjonere, men kommandoen format forstod den ingenting av.... Prøvde deretter med bootdisk6.22 og alt så ut til å gå greit, men er det mulig at denne er for gammel?? Any clues? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå