Gå til innhold

er 1280x800 på en I8600 skjerm for dårlig?

B.H.H

Anbefalte innlegg

bestilte meg en dell inspiron 8600c igår, så kom jeg til å tenke på at jeg valgte den dårligste skjermen wxga(1280x800). siden det er widescreen skjerm så lurte jeg om det blir jævla dårlig oppløsning på den???

#dårlig emnetittel endret av moderator#

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt blir forferdelig stort, du får plass til lite på skjermen og film blir en trist opplevelse. Nå er jeg noe kresen, men enhver jeg kjenner synes 1280x800 er en forferdelig oppløsning når jeg tester det på min I8600 (bruker 1680x1050 til vanlig)

Lenke til kommentar
uff, wxga blir dårlig ja..

har selv 1920x1200 på min 8600.

du kommer til å angre på det.. velg høyere oppløsning siden dell er en av de få med videscreen og høy oppløsning

det er ikke dårlig!

hadde det selv, og det fløt meget bra i spill og ellers på desktop!

er mange som ikke kjører høyere enn 1280x1024 til vanlig, og de er fornøyd med dette, da kan de bruke 1289x800, noe jeg var særdeles fornøyd med!

så det er sagt!

Lenke til kommentar

hmm, er selv nærsynt men en har alltid briller, linser laser.

vil aldri anbefale xga\wxga til noen, unntak ved de jeg ikke liker.

hadde selv en tundra før med xga, og jeg irriterte meg grenseløst over det. ikke plass til noe på skjermen etc.

testet både nx7010 og hh zt ? widescreen med wxga, men gikk heldigvis for 8600 wuxga.

hvorfor kjøpe wxga, når det er tilgjengelig med høyere oppløsning?

(ikke kom med at spill funker bedre)

spiller sjelden, men vice city, far cry, ut2004 (?) i 1920x1200 er meget bra

Lenke til kommentar

jeg ville aldri, ALDRI hatt en bærbar med xga/wxga oppløsning...det er altfor lite plass på desktoppen til å arbeide på. Greit nok, det fungerer sikkert fint i CS, men det gjør en UXGA også...også fungerer den såå mye bedre til alt annet enn spilling også, i motsetning til en XGA..

ALT for lite arbeidsplass...minimum SXGA+ WSXGA+, men helst UXGA..to fulle sider i word ved siden av hverandre, er det noe som er bedre enn det? ahh...

Lenke til kommentar
Alt blir forferdelig stort, du får plass til lite på skjermen og film blir en trist opplevelse. Nå er jeg noe kresen, men enhver jeg kjenner synes 1280x800 er en forferdelig oppløsning når jeg tester det på min I8600 (bruker 1680x1050 til vanlig)

haha, dummeste jeg har hört på lenge!

Jeg skjönner godt at 1280x800 ikke ser bra ut på en skjerm som er gjort for en helt annen opplösning, men på skjermer som er lagd for 1280x800 så funker det hel perfekt.

Om du har behov av å ha masse info på skjermen sammtidig fordi du jobber med videoredigering, 3d eller flash så er det smart med litt höyere opplösning, men ellers er det waste of money!

Du får dårligere ytelse i spill og de fleste internetsider er gjort for 1024x768 eller mindre. 1280 blir derfor den smarteste opplösningen for ola nordman.

Vet du hvor mange pixler en film består av? Film funker akkurat like bra på en 1200x800 som på en med 1680x1050.

Lenke til kommentar

film blir ikke dårligere så lenge skjermens oppløsning er større en filmen's (dv.s ALLE skjermer idag)

derimot, ja, "alle" websites er laget for 1024x768, men flere vinduer? man trenger ikke ha maksimerte vinduer heller, og da er det fint med stoor plass å boltre seg på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...