royrogers Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 For første gang etter jeg kjøpte ny PC har jeg prøvd å "capture" ein video inn i PC'en fra DV. Jeg bruker Studio 9, men den finner ikke kameraet. Hva kan være galt. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jo, du må ha en slik firewire kabel, da Studio 9 kun tillater capturing med det. En 4/6 pins skal du vel ha, tror jeg. Det bruker jeg, ihvertfall. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Kan finnes mange grunner til dette. Først og fremst: Kameraet i VTR mode - FireWire kabel korrekt plassert mellom pc/videokamera, kameraet viser "DV IN" (eller liknende) når du trykker på "display" for å få mere informasjon. (Det pleier iallfall jeg alltid å sjekke) Så antar jeg at du bruker Windows, gå inn på enhets behandling (device manager) og sjekk under Audio, Video and Game blablalba.. Kommer kameraet frem? Sjekk også under FireWire OHCI porten, er kameraet listet der? Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Jo, du må ha en slik firewire kabel, da Studio 9 kun tillater capturing med det. En 4/6 pins skal du vel ha, tror jeg. Det bruker jeg, ihvertfall. Jeg bruker Firewire kabel, men det kan hende det er brudd på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå