Neural Robotics Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Er det noen som har noe erfaringer med hvordan det er a benytte Linux pa PPC CPU (IBM G3) istedenfor x86. Har man store begrensninger, eller har man nesten samme muligheter som ellers.? Lenke til kommentar
Neural Robotics Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Jeg må vist spørre på en annen måte. Er det ingen som bruker noe annet enn x86? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hmm... Fikk en forespørsel om Linux på mac (powerbook) i dag. Noen som gidder gi meg noen hint om hva jeg bør hinte ham til, som - Distroer - HW støtte - Dualboot /m OSX Hørt at mac skal være relativt linuxvennlig... Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Debian skal fungere fint med Mac. Har et par venner som kjører debian på sin ibook med G4 cpu. All hardware er støttet også tror jeg... Søk på google, er mange sider med linux og mac innhold. Og ja, det går fint å kjøre både OSX og linux sammen. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 AFAIK er linuxstøtten på laptopper fra Apple ganske dårlig siden Apple ikke deler ut specs lenger. Lenke til kommentar
Neural Robotics Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Tenkte ikke a benytte Mac, men annen type PPC hardware. http://www.pegasosppc.com/tech_specs.php Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Oooh... Digg PC! Fortell hvis du kjøpte den (må ha ny pc snart/kansje overtale til en Pegasos tynnklientserver ...) Lenke til kommentar
Neural Robotics Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Jeg synes det sa ut som en skikkelig kul maskin. Dual boot med Linux og MorphOS, da har man alt man trenger. Eneste stedet jeg trenger Windows da er pa jobben. I tillegg sa vil man kunne frigjore seg fra Intel. En totalt Wintel fri maskin. Kanskje litt risikabelt med PPC, men na ser det jo ut som dette blir en mer utbredt platform etter at IBM fikk gjennombrudd med G5. Jeg tror jeg skal kjope en til hosten, kommer ikke til a fa tid til a leke med den for da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå