havkol Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hvordan skal jeg få logget på med vanlige brukere? Tjener: skolelinux Klient: win98se Klarer å logge på med root, men ingen andre brukere. Under brukeradm i webmin står det et rødt kryss bak brukerne under kolonnen Windows. Har det noen betydning? Hvordan endre det? Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Du har satt opp klientene riktig ? 8.3.2.2. Windows 98/ME Disse versjonene er de enkleste å få lagt inn i domenet. Du kan gjøre dette ved å endre instillingene til "Client for Microsoft Networks" under "Network" i kontrollpanelet. Der finnes et valg kalt "Logon to Windows NT-domain" som må aktiveres og domenetnavnet "skolelinux" skrives inn. Etter omstart vil maskinen være klar for å logge på skolelinux. Lenke til kommentar
havkol Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Du har satt opp klientene riktig ? 8.3.2.2. Windows 98/ME Disse versjonene er de enkleste å få lagt inn i domenet. Du kan gjøre dette ved å endre instillingene til "Client for Microsoft Networks" under "Network" i kontrollpanelet. Der finnes et valg kalt "Logon to Windows NT-domain" som må aktiveres og domenetnavnet "skolelinux" skrives inn. Etter omstart vil maskinen være klar for å logge på skolelinux. Ja, det har jeg. Klarer jo å logge på med root-brukeren. Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Heh, ja, selvfølgelig. Tenkte på det når jeg leste posten din igjen, etter at jeg selv hadde postet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå