Gå til innhold

Hvilket Power?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe en ny PSU. Vet bare ikke hvilken jeg skal velge.. Max pris bør være ca 400-450 GJÆRNE under... Noen som har noe forslag? Qtec er jo billig, men er det bra nok? Har p4 med prescott og 5 kabinettvifter og asus p4800 deluxe HK.. Har også sett på NorthQ er det bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, funka i IE, tja, jeg skal ha en 400 watts psu jeg.. har en 340 watt!

 

Men en ting, nå som jeg har satt diskene mine til å "slå" seg av etter 20 min så er lufta fra psu mye kaldere.. :) Venligvis så er lufte fra psu glo varm, deilig å varme hånda på etter man har vært ute..

 

Og en ting til.. overklokking er ikke med i testen, men det tar jo en del strøm. :D

 

ontopic: Jeg anbefaler AOpen, og Chieftech PSU, har en 360 watt som jeg i følge testen har stresset den i 2 år :D

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Man får hva man betaler for .

Billig er ikke synonymt med bra når det gjelder PSU .

 

Regn med 7-800 kroner for å få kvalitet .

Anbefaler:

Mist

Fotron source

Enermax

Be Quiet

Levicom

Thermaltake

 

Styr unna

Q-tek

NorthQ

Hiper

No Name

 

Chieftek er alright .

 

Pass på å få nok effekt:

Beregn selv:

http://www.challenge-my.com/goopsulator/

http://www.utcache.com/power.asp

 

 

Ved overklokking legg til minst 50w for cpu ,

5w pr. 128MB minne + evt. chipsett hvis dette voltes opp , video kort må man også legge til watt for hvis det overklokkes .

 

.....

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Igjen legger jeg til, de anbefaler godt over 300 watt for meg, jeg har 300 watt av typen som står i Compucase sine tower. Har i tillegg klokka en god del, overvolta chipset og minnebrikker. Likevel er PCn stabil

Skal man overklokke bør man koste på seg en brukbar PSU. En stabil og stor PSU er viktig som overklokker. Har man en ustabil PSU kan det fort bli kluss om du skal overklokke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...