game_master Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 har nylig anskaffet logitech z-2200 til pc'n, men så fikk jeg ideèn om å også bruke disse i bilen. Det eneste problemet er hvordan skaffe strøm. Høytalerene bruker selvfølgelig 230 V, mens bilen leverer 12V. Er det noen som har noen ideèr om hvordan jeg kan få til dette?? På forhånd takk! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Har høyttalerne ekstern strømforsyning? Hvis ja, sjekk om den gir ut 12-14 volt. Da er det mye mulig du kan kople den rett i sigarettenneruttaket, eller rett på batteriet e.l. Hvis ikke må du ha en 12V til 230V omformer (inverter). Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 det selges 12v - 230v invertere for bruk i bil, det der var forresten slett ingen dum idè Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 sorrymac, men det der syntes jeg hørtes helt fjernt ut.. Men om du prøver det så si ifra hvordan det funka da... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Ehh, det er vel den innebygde forserkeren som skal ha 230V, ikke høytalerene Lenke til kommentar
game_master Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 det er nok riktig. Men problemet er fortsatt uløst. Er prosjektet gjennomførbart? Hvor stor inverter må jeg i så fall ha? Er det noen som egentlig har prøvd noe lignende og har litt erfaring? Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Ossen sett er dette? er det med sub og satelitter? Høres vanskelig ut å plassere de greiene der, skal du tape dem fast? og husk:! selv om det spiller bra inne, så er det ikke sikkert at du hører annet en svak dunking fra suben pga all støyen som er i en bil.. just my 2 cents... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Det går jo ann å plukke de fra hverandre, for så å feste elementene rundt om kring i bilen Men da blir det litt kjipt hvis du har tenkt å ha de med deg inn igjen seinere Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 lol Lykke til med det da er sikkert limt fast, og ikke noe feste på elementene noen plass. Går vell i tusen knas når man åpner det.. eller ?... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Artig prosjekt, men jeg tror du kommer til å bli missfornøyd med lyden, bla. pga. størrelsen på elementene og den lave effekten de gir. Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Enig med opus.. Er umulig å sammenligne lyden i stua, med ossen det høres ut i bilen.. desverre.. Lenke til kommentar
game_master Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 med andre ord.. det er ingen som egentlig vet noe om det, men bare det synes er morsomt å synse litt om saken.. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 De fleste kjøper nok bil-høytalere, og det er det en grunn til. Men prøv PC høytalerne og skriv hvordan det gikk. Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) heh ja dette høres ganske fjernt ut, særlig når satellittene bare er på 40W hver. kommer nok til å bli rimelig tynn og lav lyd Endret 19. april 2004 av SUiCiDE_COMMANdO Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Tja jeg vet det "ganske sikkert".... Har 5" komponentsett i bilen selv, og når jeg ikke kjører lager de en herlig lyd... Men når jeg kjører så stiller jeg alltid suben opp en anelse for å overdøve div støy som en bil normalt har, ellers drukner nermest 5"'ene ... Men kan hende du har en bil som bråker mindre enn min, osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå