spolar Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Har et sony DCR-IP55 og har fått meg PC som kan brukes til videoredigering. Noen som har erfaringer ? Prøver å finne kameraet i XP pro, men får ikke kontakt. Har hørt at dette kameraet er noe sært med tanke på software ? Håper noen der ute har tips å komme med. På forhånd takk for hjelp ! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Et generelt tips; prøv det hos en kamerat - eller en videoklubb før du kjøper noe redigeringssoftware selv Eller kanskje enda bedre - last ned et gratis DVGrab program og se om det funker. - Kanskje du burde prøve denne mye omtalte Windows Movie Maker også (aldri prøvd selv, men da du ikke i 1'en kan lagre til annet enn det propitære formatet "wmv" så er det ikke noe særlig attraktivt i mine øyne (+ at det er for "hjemmebrukere")) Lenke til kommentar
spolar Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Har brukt "Sony sitt" Movie Shaker som fulgte med kameraet. For så vidt greit, ganske enkelt men dekker foreløpig mitt behov for å "klippe og lime" film. Kan eksportere til bla AVI. Noen tips videre, hvis jeg ønsker å brenne en film som kan spilles av på en vanlig DVD-spiller ? AVI kan sikkert importeres i flere typer programvare. Noen tips ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå