Gå til innhold

Film til mobilen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fildeling er ikke ulovlig, om filene ikke er copyrighta! Når men kjøper et produkt kan man kopiere filmen,spillet,prog. osv om det er for "sikkerhetskopiering" ol. Når man kjøper en film kjøper man en lisens. Altså en bruker. Om du og bare du legger den inn på telefonen til eget bruk er det lov om det kommer fra din lisens. Sikkerhetskopiering på mobilen :) Norge er heller ikke et land der det brukes noen ressurser for å ta fildelere på nett.. Men amobil må være forsiktige mot å ta imot filmer om de ikke er sikre på dens oprinnelse osv.

Lenke til kommentar

Tror ikke folk forstår ordet fildeling her. :no: Å legge en film på telefonen er vel ikke ulovlig.Det er heller ikke det som kalles fildeling.Jeg snakker om fildeling på nett (winmx,kazaa o.l).

Er kansje det lovlig? Skjerpings. :scared:

En ting til (atter en gang):selv om ting er forbudt betyr det ikke at det ikke blir gjort.

Lenke til kommentar

Hvis du er så sikker, hva med å komme med en lovreferanse eller vise til en faktisk sak, og faktisk begrunne påstandene du slenger ut. Måten din å debattere på hører hjemme på helt andre nivåer av Darwins evolusjonslære.

Lenke til kommentar
Hvis du er så sikker, hva med å komme med en lovreferanse eller vise til en faktisk sak, og faktisk begrunne påstandene du slenger ut. Måten din å debattere på hører hjemme på helt andre nivåer av Darwins evolusjonslære.

Ikke vær frekk nå, det finnes forumregler og du har allerede brutt en

en annen som hindrer oss i å poste slike linker er denne

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og medfører utestengning.

Sånn, er du fornøyd nå? Les retningslinjene før du poster, slike ting er forbudt fordi det som oftest ligger i slike samlinger med filer ulovlig materiale. (Jeg beklager at jeg er litt sur nå)

Lenke til kommentar
Ikke vær frekk nå, det finnes forumregler og du har allerede brutt en

en annen som hindrer oss i å poste slike linker er denne

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og medfører utestengning.

Sånn, er du fornøyd nå? Les retningslinjene før du poster, slike ting er forbudt fordi det som oftest ligger i slike samlinger med filer ulovlig materiale. (Jeg beklager at jeg er litt sur nå)

Har jeg brutt en forumregel? Hvilken? Jeg har ihvertfall ikke postet linker til noen film eller fortalt hvor man kan finne dem.

Hadde du lest postene mine nøye ville du ha skjønt at jeg snakker om Norges lover, ikke forumets. Da jeg spurte etter lovreferanser og faktiske saker mente jeg rettskraftige sådanne her i landet. Forumreglene er for meg totalt uinteressante i en slik diskusjon, for dette handler om store samfunnsmessige, juridiske og prinsipielle spørsmål. Men det betyr selvsagt ikke at jeg ønsker å bryte forumreglene. Kan ikke se at jeg har gjort det, og den regelen du refererer til har jeg allerede lest så det var totalt unødvendig å bruke plass på den.

Lenke til kommentar

Alle vet at fildeling er ulovlig.Dette gidder jeg ikke diskutere mer med deg.

Skal poste flere linker til det jeg refererer til og i mellomtiden kan du sjekke litt selv.Er du ute etter flere usaklige diskusjoner,kan du prøve barnehagen ned i veien.

Lenke til kommentar

Skal poste flere linker til det jeg refererer til og i mellomtiden kan du sjekke litt selv.Er du ute etter flere usaklige diskusjoner,kan du prøve barnehagen ned i veien.

Der finner han vel deg? :p

Fildeling er ikke forbudt i Norge. dette gjelder dog ikke opphavsberettiget materiale. HØRINGSUTTALELSE -- Kultur- og kirkedepartementet

Lenke til kommentar

Wow. Gratulerer med å ha sneket deg unna en seriøs diskusjon fordi du vet at argumentene dine er syltynne.

Rettspraksis i USA tilsier at fildeling er ulovlig. Napster ble stengt nettopp fordi retten slo dette fast. Men rettspraksisen er usikker når det gjelder om man kan straffe brukere av Kazaa og lignende fildelingsprogrammer for å flytte filer til delte mapper. De som ble anmeldt av RIAA inngikk forlik, så det falt aldri noen dom i saken.

I Norge har vi ingen rettspraksis på området, antagelig fordi film og musikkselskapene vet at det norske rettsystemet er såpass fornuftig at de aldri ville vinne fram ved å saksøke brukere.

Kan forøvrig vise til følgende artikkel fra hardware.no angående en canadisk rettssak mot fildelere LINK.

Utdrag: Samtidig har en dommer i Canada kastet ut en rekke saker mot 29 fildere i Canada, der den canadiske rettighetsorganisasjonen CRIA etter hans mening ikke klarte å bevise at de saksøkte hadde brutt noen rettigheter ved å flytte filer på harddisken sin til delte mapper i Kazaa-nettverket.

Distribusjon og tilgjengelighet er to forskjellig ting, sa dommeren i dommen, og fortsatte med å si at det ikke fantes noe bevis for at de saksøkte hadde distribuert eller godkjent reproduksjon av musikkfilene ved å flytte dem fra en mappe til en annen:

- "Jeg kan ikke se en reell forskjell mellom et bibliotek som plasserer en kopimaskin i et rom fullt av kopibeskyttet materiale, og en PC-bruker som plasserer en personlig kopi i en delt mappe som er koblet til et fildelingsnettverk".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...