norrick Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Jeg vet at ITbutikken har vært diskutert her på forumet i all evighet (negativt sådan) men jeg tok meg inn på siden dems og tenkte det skal bli moro å se på garantibetingelsen deres (sendte inn en CD-brenner til garantirep.). Det var ganske så fornøyelig lesestoff jeg fant der. Sitat fra ITbutikken: Norsk Reklamasjonsrett: I Norge er det annerledes. Hvis vi gir tre års reklamasjonsrett på en harddisk, og den slutter å virke etter to år, så må leverandøren i Norge gi en ny reklamasjonsrett på tre år på det nye produktet. Kunden får altså fem års reklamasjonsrett til sammen i dette regnestykket, forutsatt at den bare går i stykker en gang. Slik gjør ITbutikken AS det: ITbutikken AS følger selvsagt kjøpsloven, og derfor skriver vi ofte bare to års reklamasjonsrett. Men hvis produsenten har tre års reklamasjon på sin hjemmeside, gir vi selvsagt den samme garantien med samme betingelser. I dette eksempelet betyr det at vi gir to års norsk reklamasjonsretten, men lar produsenten håndtere det til treårsgarantien går ut. Likte spesielt "I Norge er det annerledes" og "Slik gjør ITbutikken det" samt " Kunden får altså fem års reklamasjonsrett til sammen i dette regnestykket, forutsatt at den bare går i stykker en gang". De følger kjøpsloven og norsk reklamasjonsrett men gir andre betingelser for garantien enn det kjøpsloven og reklamasjonsretten tilsier. Sterke saker! I tillegg så er de så snille at de gir 3 års reklamasjonsrett på varen om produsent har gitt 3 års reklamasjonsrett på varen. Kjempeflotte betingelser folks, det gir meg nesten "løp og kjøp" feelingen... Endret 18. april 2004 av norrick Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 ROFL Hva? Kan du si det på norsk.? Uansett, den der butikken skulle jeg aldri kjøpt noe fra.. Liker heller ikke det at sida er full av gramatiske feil.. Det gir ingen seriøs-butikk feeling.. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 ROFL Hva? Kan du si det på norsk.? Uansett, den der butikken skulle jeg aldri kjøpt noe fra.. Liker heller ikke det at sida er full av gramatiske feil.. Det gir ingen seriøs-butikk feeling.. ROFL = Rolling on the floor laughing, eller noe Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 for meg ser det ut som om dem etter to år vil at du selv skal kontakte grossist og ordne opp må bare si at jeg komemr aldri til å kjøpe noe derfra. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hæhæ! Hørtes ut som et kundeplaster Lenke til kommentar
Corn Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Ja, det var jo litt rart. Skjønner ikke helt hva Itbutikken mener med dette? Off-topic: Uansett, den der butikken skulle jeg aldri kjøpt noe fra.. Liker heller ikke det at sida er full av gramatiske feil.. Ikke for å være frekk, men det skrives grammatiske feil Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Ja, det var jo litt rart. Skjønner ikke helt hva Itbutikken mener med dette? Off-topic: Uansett, den der butikken skulle jeg aldri kjøpt noe fra.. Liker heller ikke det at sida er full av gramatiske feil.. Ikke for å være frekk, men det skrives grammatiske feil Konge ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå