Knick Knack Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2054247 Mest patetiske respons fra forumet jeg noen gang har sett. (generalisering, jeg vet) Er også noe missfornøyd med moderators begrunnelse for å stenge tråden. Jeg synes dette var dårlig håndtert, og det er flere her på forumet som skylder pcgutten er real unnskyldning. Moderator inkludert. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Unnskyld pcgutten! Hvordan kunne du vite at den gjennomsnittlige guiden her inneholder mer en 15 linjer tekst (ekskludert smilies), begrunnelser for dens innhold, interessante lenker og bilder? Du må innrømme at denne guiden var særdeles dårlig, og responsen var passende. Tåler ikke folk å få høre sannheten lengre`? Lenke til kommentar
Headmasta Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Problemet var vel i bunn og grunn at tråden ble startet... Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Er på en måte enig, da han faktisk vil prøve å hjelpe noen. Men man bør ikke prøve å skrive en liten "guide" når man faktisk ikke vet hva man snakker om! Lenke til kommentar
hart Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Det var vel det der med nettikette da, man kunne jo latt være å svare på tråden istedenfor å slenge dritt for å fylle på postcounten sin (det var de der retningslinjene da). Skal ikke forumet være åpent for de aller fleste? For å være ærlig så burde man forvente at folk født etter 1993 (sorry, bare et eksempel) burde skjønne at en slik tråd vil ikke leve lenge. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) En guide bør inneholde litt mer enn tre linjer. Altså, vissvasset over og under AMD, Intel og Celeron-linjene har ingen relevans for brukeren som er ute etter en ny CPU. Endret 18. april 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 QUOTE Fødselsdag: 18 Februar 1993 Bosted: Stavanger Interesser: Data,CS,Trial,TV,MusikkOg en del andre ting;) Min maskinvare: AMD DURON 800mhz @ 920mhzApcer 256mb ram + en annen brikke med 128mb ram sdHardisk 40gbGefroce MX 2DVD romBrenner 4X Aopen KabinettAopen AK73 PRO Hovedkort For å være 11år synes jeg gutten er ganske flink jeg, og han er veldig ny her. Støtter han, men det var en elendig "guide" Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Tror mange her sliter med å se poenget. Det handler ikke om hva som er rett eller galt, god eller dårlig guid, men om hvordan en ordlegger seg når en svarer. De som ikke forstår dette bør ta seg en pause fra tastaturet og bevege seg ut i den virkelige verden. Et tips kan være å ta med dopapir for om dere har for vane å ordlegge dere slik når dere står ansikt til ansikt med folk så er det en viss fare for at nesa ryker. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 vel alle må jo begynne et sted. Håper han ikke blir så skuffet at han ikke tørr komme tilbake med en ny og bedre guide. til deg dette angår: lykke til! Rom ble ikke bygd på en dag:) Lenke til kommentar
knutby Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 QUOTE (pain @ 18/04/2004 : 18:21) For å være 11år synes jeg gutten er ganske flink jeg, og han er veldig ny her.Støtter han, men det var en elendig "guide" Enig, eneste unskyldning er alderen hans. Lenke til kommentar
Treat Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 11år ja, syns heller dere burde hjulpet han med og rette guiden istedet for og gå klikk Lenke til kommentar
jevel Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 I stedet for å gå til personangrep kunne man vel heller has pekt vedkommende i riktig retning? Jeg hater det når noen peker nese og ler av det andre har gjort, med mindre man har gjort seg fortjent til det. Det å være ung og ha ambisjoner skulle man heller ha gitt applaus for. Dere som skrev inn i tråden til vedkommende og dissa guiden hans, har dere produsert noe av betydning selv? Jeg bare spør. Ikke gi deg, pcgutten. Les mere, finn linker du kan bruke som kilder og lag dine egne grafer i Excel e.l. Bevis ovenfor disse smurfene at de tar feil. -KJ Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) japp lykke til pcgutten. Kanskje greit å lese gjenom denne også. Bare spør de som har litt peiling så veileder de deg etter beste evne:) http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=146173 Alle må starte et sted, og vi trenger folk som er villige til å dele sin informasjon med andre. Endret 18. april 2004 av oivind_dahle Lenke til kommentar
sete Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Uansett om det er bra eller dårlig guide og hvor gammel personen er må den kritikken som gis være saklig, ikke drittkasting slik som i den henviste tråden. Se på de to første punktene i retningslinjene. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 QUOTE (Knick Knack @ 18/04/2004 : 18:26) Tror mange her sliter med å se poenget. Det handler ikke om hva som er rett eller galt, god eller dårlig guid, men om hvordan en ordlegger seg når en svarer.De som ikke forstår dette bør ta seg en pause fra tastaturet og bevege seg ut i den virkelige verden. Et tips kan være å ta med dopapir for om dere har for vane å ordlegge dere slik når dere står ansikt til ansikt med folk så er det en viss fare for at nesa ryker. Jeg er enig med KnickKnack. Fyren prøvde å gjøre sitt beste, men ut ifra responsen "pcgutten" fikk er det tydelig at det ikke er nok på dette forumet. Greit nok at de fleste guidene på forumet er litt mer "utfyllende", men det gir ikke folk noen bedre grunn til å skjelle ut den personen-det-gjelder. Kom iallfall med konstruktiv kritikk og vær høflige (noe de fleste var). Det eneste argumentet for å stenge tråden er at slike "påstander" erfaringsmessig fører opphetede diskusjoner og usaklig skittkasting. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Flyttet til Forum -> Tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Tias Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg syns det var litt søtt jeg, at en som akkurat har fylt 11 kommer og skal fikse opp og greier. Jaja, han hadde da helt rett i alt han sa, fins alt for mange drittunger som kommer med de dårligset topicene ever. Alt han trengte var en litt mer utfyllende guide, og kanskje litt rettskriving. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 QUOTE (Manuel @ 18/04/2004 : 18:40) Fyren prøvde å gjøre sitt beste, men ut ifra responsen "pcgutten" fikk er det tydelig at det ikke er nok på dette forumet. Personlig syns jeg man bør sitte inne med litt mer erfaring/info enn normalt for å skrive en brukertest/guide. At AMD er bra til alt, P4 er bra til videoredigering men dårlig til spill, og at Celeron suger.. det er ikke en guide. Det blir som å skrive en lydkort-test og skrive at "lydkortet lager lyd i høyttalerne". End of story. Men, joda.. enkelte var nok vel krasse i formuleringen. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Husker selv da jeg var 11 og hadde prosjekter og drømmer om litt av hvert. Uten den prosessen hvor man lar ideene får utfolde seg, vil man ikke lære like mye. Det var få av de prosjektene vi holdt på med når vi var mindre som fortsatt lever i dag (dvs ingen). (f.eks winmac, ett ambisiøst prosjekt om å lage et OS som var en blanding av Mac og Windows ) Men det var sinsykt morsomt og gøy og lærerikt osv. Rommet mitt var 80% datamaskiner og chips og disketter og 5% skittentøy og resten lydanlegg. Vi hadde dataklubb og ransaket IBM's bossplass for "interessange ting". Det var tider det ... Poenget er; 11 års alderen er viktig for videre interesse og læring av det man holder på med. De yngre trenger oppmuntring og støtte, og ikke holdningsfylte sure komentarer fra en "alltvitende-mye-bedre-mye-eldre-en-deg" ... ja for å sette det litt på spissen. Jeg tror alle har sundt av å være i en posisjon hvor man er sammen med folk som er mindre en enn selv for å være en støtte og oppmuntring i det de holder på med. Forbilder er viktig! Og nå snakker jeg utifra er faring fra når jeg var mindre og hadde voksne som forbilder, og fra når jeg nå har mindre som jeg treffer og oppmuntrer i det de gjør. LENGE LEVE DE BESTE ÅRENE I LIVET! (..og måtte de ikke bli ødelagt av eldres forakt for den ringe begynnelse) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg ser ingen der som angriper pcgutten personlig, men alle klager på guiden hans. Jeg synes jo selv at det ble litt vel mye krangling og klaging om det punktet, så derfor er det tatt med som grunn for at jeg bare stengte guiden. Face it - den var dessverre så dårlig uansett at ingen kommer til å bruke den for CPU-kjøp. Så hva var vitsen med å ha den stående oppe? Det var bare krangling og det ville fortsatt slik. Nei, jeg oppfordrer selv pcgutten til å lese seg til litt mer og gjerne komme med en ny, bedre guide som også har litt bedre rettskrivning. Unnskylde meg ser jeg intet behov for, beklager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg