lærer'n Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hei:) er d noen som kan gi meg et tips om hvordan jeg får konvertert et jpgbilde til vectorgrafikk?? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Du bruker Illustrator, Freehand, evt Flash til å trace bildet... Her er et prog. som kan trace, men på komplekse bilder er det kun manuell tracing som blir bra.. http://www.silhouetteonline.com/ Lenke til kommentar
lærer'n Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 oki takk..jeg har freehand, men kan du si med noen enkle ord hvordan jeg gjør d?? noen få stikkord så skal jeg nok klare å forske meg frem til resten.. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 oki takk..jeg har freehand, men kan du si med noen enkle ord hvordan jeg gjør d?? noen få stikkord så skal jeg nok klare å forske meg frem til resten.. Du åpner bildet i freehand, kjører ned opacity litt og har det som nederste lag. Da bruker du penna til å tegne opp kurvene i bildet, husk at du må forenkle.. Når man ikkje har gjort dette før kan det være hjelpsomt om du kjører et cut-out filter på bildet, ligger under Artistic i Photoshop.. Da ser du bære på preview til du får ønsket antall farger /skygger etc.. Da er det bare å trace etter linjene, husk at det skal vær myke. Lenke til kommentar
lærer'n Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå