Gedwyn Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Hei, Ja som sagt så skal jeg kjøpe meg en ny Pc. Bør jeg kjøpe en nå eller bør jeg vente til august\september når ddr2(forhåpentligvis har blitt bedere) og de nye ati\nvida kortene kommer? Jeg har blitt rimlig grønn på pcer de siste par årene så dere må hjelpe meg litt: Dette er hva jeg tenker på å ha i pcen(den skal ikke koste mer enn 20k,helst under,vet ikke hva jeg får or 20k) Cpu - Amd 64bits prossesor Grafikk kort - Ati sitt 512 kort(hvis jeg kjøper i august) eller Geforce ultra 256(512 hvis jeg kjøper i august)Legger en del penger i et godt kort, vet at dette hjelper veldig. Lydkort - Et som støtter 5.1, og som funker til spill helst ikke så dyrt. Ram - ddr1(ddr2 i aug) 1024 eller 512(rammen er svinaktig dyr har jeg hørt) Skjerm - en god CRT skjerm som har høy som tar høye oppløsninger pluss høy hz. 18" eller 19" ikke større, kan ha en 17" hvis det er mye billigere. Kabinett - bare helt plain, og har god kjøling pluss. Strømting - Ingen anelse... Hk- ja det har jeg heller ikke peiling på.. Nettverks kort - et billig og stabilt et. Dvd spiller\brenner - cd spiller - helt plain. Hd - 120 - 200 gb (har garantert glemt noe,tastatur og mus har jeg) Så kunne noen være så vennlige å anbefale meg komponenter og om jeg bør vente til august eller kjøpe pc nå. Pc'en kommer bli mest brukt til å spille,se film, høre på musikk, og slapp surfing på nettet. Mvh Gedwyn P.s håper det blir mange saklige svar edit: Glemte å si at den ikke skal overklokkes siden jeg ikke har peiling på det heller. Endret 18. april 2004 av Gedwyn Lenke til kommentar
E.T Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Trnger da ikke vente til august før de nye kortene komemr ut! Det er spådd til CA en måned...+ at ddr2 er ikke bra.... Dyrt, sært, og ikke spesielt mye bedre ytelse enn vanlig ddr... Så.. enten la vær å vent, og kjøp deg et r9800PRO, eller venten måned på de nye kortene... Lenke til kommentar
Gedwyn Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 okei,så jeg bør bare vente til etter tester av de nye kortene altså? tror dere at ejg får en pc til 20k som har det jeg satte opp,eller er det optimistisk? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Det kommer du til å få, om du dropper DDR2 da... Siden det viser seg å foreløpig være elendig Lenke til kommentar
Gedwyn Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Kunne noen sette opp en pc til meg og gå ut ifra amd 64(nest beste) og Geforce 6800 ultra(det nye som kommer strax) og en dvd brenner?Så ville jeg vært sikkelig happy! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Burde vente til nettbutikker får det inn ihvertfall. Så vet vi priser Lenke til kommentar
Purify Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 AMD 64 3400+ i underkant av 4000,- AOpen H600 B ca. 7-800,- WD Raptor 36GB ca. 1000,- WD 200GB ca. 1300,- Gigabyte K8VT800 895,- Creative SB Live! Player 5.1 295,- OCZ 1024MB Dual Channel Gold DDR-DIMM 2795,- Di-fusion 19" CRT monitor TCO99 1595,- 6800-basert skjermkort Pris: aner ikke.. 5000,-? Thermaltake Smartfan2 80mm kabinetvifte 95,- Totalt 17 775,- Med andre ord, du har noen kroner å gå på opp til økonomigrensa. Siden jeg ikke aner hva de 6800-baserte kortene kommer til å koste, kan det godt koste 7-8000,-.. Hvis ikke, kan du oppgradere skjermen.. Lykke til Lenke til kommentar
Gedwyn Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Tusen takk!Tror jeg kjøper meg en lignende men kommer ikke til å kjøpe raptor hd de er altfor dyre nå! skal heller kjøpe en etterhvert. Kom gjerne med flere forslag Lenke til kommentar
Purify Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Tusen takk!Tror jeg kjøper meg en lignende men kommer ikke til å kjøpe raptor hd de er altfor dyre nå! skal heller kjøpe en etterhvert. Kom gjerne med flere forslag Ok, flott at jeg kom til nytte Ja, kjøp en Raptor etterhvert.. Eneste er at du må opprette ny windowspartisjon, men hvis du brenner ut noen DVD-er med programmer du bruker ofte, så skal vel det gå greit.. Endret 18. april 2004 av Purify Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå