Gå til innhold

MSI K7T Turbo2 er møkk!

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har serigøse problemer med grafikken på pc'n min. Litt info om systemet mitt først:

AMD XP1600+

Msi k7t turbo2

256 sdram

Geforce 2 gts

Etter jeg kjøpte nytt hovedkort og cpu har 3d-spill fungert dårligere enn på min gamle data, jeg har prøvd litt forskjellige drivere men ingen flaks hittil.

Noen som vet hva som er galt? eller hvilke drivere jeg burde bruke?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

beklager, det glemte jeg helt.

Når jeg spiller motocross madness2 hakker bildet med 1 sekund mellomrom, det glipper på en måte.

Og counter-strike er stort sett hakkete og får mindre fps enn før, ligger på rundt 85 fps(på en xp1600+!)

Ingenting går glatt og det er meget irriterende for synet, får vondt i øynene etter 5 minutter.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt problemer med grafikk og msi k7t pro2 sjøl. Riktignok er dette en tidligere variant, men høyst sammenlignbar. Kortet begynte plutselig å flippe ut ved initialisering av 3d grafikk, og jeg brukte 3 dager på å finne ut at det var hovedkortet som klikket.

Hvordan PSData håndterte dette er også en trist historie som jeg vil fortelle senere.

Min teori (forsåvidt bekreftet på nettet) er at MSI kortene er underdimensjonert på strømreguleringen/dårlig komponentkvalitet, slik at en slik feil KAN komme av at grafikkortet ikke får nok strøm.

Dette vil kanskje også avhenge hvor mange andre strømkrevende enheter som er tilkoblet.

Lenke til kommentar

MSI K7T Turbo2 kortet inkluderer en god del forbedringer sammenlignet med K7T pro2. Turbo2 kortet er bl.a. utstyrt med kjøleribber på mosfet transistorene, noe faktisk de færreste kortene den dag i dag benytter seg av. Dette burde vitne om at kortet er kapabel til å levere nok strøm til de fleste konfigurasjonene.

Det er ikke utenkelig at det er problemer med kortet, men vi må ikke glemme at MSI er et hovedkort hvor det generelt er svært lite reklamasjon (ref statistikken til ITbutikken). Grunnen til at vi hører mye om problemer med MSI kortene, er rett og slett det store antall kort som selges. Dersom jeg ikke tar feil solgte Microstar mer kort en Asus i 2001, og overtok dermed kronen som den mestselgende hovedkortprodusenten!

Lenke til kommentar

takk for svarene. dette høres ikke bra ut, alt det med strømfordeling og greier. Er det noen ting i det hele tatt jeg kan gjøre for å forbedre maskinen min?

eller er jeg nødt til å finne meg i at jeg har vært uheldig?

Hilsen grublende kar

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-03 08:13, Exorchist skrev:

Du har ikke en liten konflikt eller driverfeil eller.no da? Det kan høres ut som om du har konflikt med f.eks. nettverkskortet ditt eller noe slikt.

Simen

jeg har også problemer med min nye maskin. (har det samme HK) men jeg veit ikke om det er der feilen ligger.

er det slik at det kan være nettverkskortet som skaper problem? kanskje jeg skal prøve å ta det ut... (har et gammelt billig møkka kort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...