Gå til innhold

Hvilket 9800Pro? Sapphire/PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kortene er så å si identisk i design, begge kommer med en svak bundle... Kommer egentlig på det samme hvilket du velger mellom de 2, hvis prisen er lik.

Men personlig ville jeg gått for Sapphire, siden jeg har kun gode erfaringer med det kortet :)

sapphire kommer med en lite bundle og pc kommer emd full bundle... pc er også billigst.

Lenke til kommentar
Powercolor kortet yter best uklokket, men har til gjengjeld dårligst overklokkings potensiale i følge denne testen.

 

Alle 9800pro kort som er kloket likt yter likt.

Powercolor yter ikke bedre....

Sant. MEn poenget mitt var at powercolor er klokket høyere ut av esken enn de andre. PC kortets core clock speed er 400mhz, mens det på de andre er 380.Minnet er faktisk klokket til 760 på PC Radeon 9800 mens det er klokket til 680 på de andre modellene. Les her hvis du ikke tror meg.

 

http://www.nordichardware.com/reviews/grap.../index.php?ez=7

 

Eller her

 

http://www.tomshardware.com/graphic/200307...radeon_9800_pro

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

Og hvilken versjon er det man får hvis man kjøper det her inorge? Den oppklokkede versjonen eller den standard versjonen?

 

Er vel egentlig ute etter det kortet som yter best, og jeg kommer til å overklokke. Men på det ene kortet der, fikk de jo ikke klokket minne 1 mhz engang... virker jo ikke akkurat tiltalende. Fikk PC så bra karakter i den testen bare fordi de har klokket opp koortet sitt?

Lenke til kommentar
btw. her er reviews og oversikt over de 2 kortene fra Sapphire og Powercolor:

 

Powercolor 9800pro

Sapphire 9800pro

 

:thumbup:

du er litt ute på jordet ang det med bundle!

powercolor leveres som full retail, sapphire som lite-retail (kun med driver, eske og nødvendige kabler)

det er forskjellen..

den powercolor versjonen i norge er i alle fall ikke høyre klokket enn de andre!

det kjører 380/340/680 effektivt) uansett!

Sapphire og Powercolor er og identiske..

laget på samme fabrikk!

de er 100% like!

PowerColor har dessuten vært lengst på det norske markedet av de to, og av andre produsenter!

 

så min konklusjon:

kjøpe powercolor, har det selv, er stråledene fornøyd.. og vifta bråker ikke så jæveli som dere skal ha det til her.

sitter nå med en Vantec Iceberq som bråker betraktelig værre..

Lenke til kommentar

PowerColor klokker nok best av alle med god kjølig.

Noen som vet hvilket minne som følger med Hightech Excalibur ICEQ?

Visst det er samme minne som følger med som de andre, har de vel egentlig bare satt på en VGA silencer (koster 160kr nå) og satt opp prisen 600kr...mye fordi det ser kult ut...

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
PowerColor klokker nok best av alle med god kjølig.

Noen som vet hvilket minne som følger med Hightech Excalibur ICEQ?

Visst det er samme minne som følger med som de andre, har de vel egentlig bare satt på en VGA silencer (koster 160kr nå) og satt opp prisen 600kr...mye fordi det ser kult ut...

Powercolor kortet klokker like bra som andre 9800pro kort, rart om det skulle være annerledes, da Sapphire har produsert de fleste kortene uansett...

 

Tror nok ICEQ kortet har 2.8ns minne, som de fleste andre 9800pro kort.

Eneste kortet jeg vet om som har bedre minne, er Powercolor 9800pro Golden Sample (2.0ns)

Lenke til kommentar
PowerColor klokker nok best av alle med god kjølig.

Noen som vet hvilket minne som følger med Hightech Excalibur ICEQ?

Visst det er samme minne som følger med som de andre, har de vel egentlig bare satt på en VGA silencer (koster 160kr nå) og satt opp prisen 600kr...mye fordi det ser kult ut...

Powercolor kortet klokker like bra som andre 9800pro kort, rart om det skulle være annerledes, da Sapphire har produsert de fleste kortene uansett...

 

Tror nok ICEQ kortet har 2.8ns minne, som de fleste andre 9800pro kort.

Eneste kortet jeg vet om som har bedre minne, er Powercolor 9800pro Golden Sample (2.0ns)

De fleste HardOc'ere bruker PowerColor, så det må joh være et eller annet spessielt...

Lenke til kommentar

Det er ikke sant at "hardcore pc-brukere" har Powercolor. Powercolor er kjent som et billig-merke(og det kan ikke motargumenteres), og derfor er kjent iallefall her på forumet og blandt yngre brukere(faktisk). Men Powercolor er et bra grafikk kort men ikke blandt de aller beste. Å komme med en påstand om at PC er bedre enn Sapphire blir nesten latterlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...