Gå til innhold

Hvilket 9800Pro? Sapphire/PC


Anbefalte innlegg

Powercolor er kjent som et billig-merke(og det kan ikke motargumenteres

Powercolor er jo verdens største skjermkort-produsent hvis jeg ikke tar helt feil! De er nok heller billige fordi de produserer så mye som de gjør og kan senke prisen i forhold til andre produsenter. Finner ikke link til denne info'en, men hva baserer du denne påstanden på?

 

Kan jo selvfølgelig være jeg tar feil her, men mener å huske det er slik :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på nærmest alle web-shop'er så finner du det nok ut selv. PoC har alltid vært billigere, og hatt problemer med billige løsninger som dårlige vifter f.eks. Selv om jeg er klar over at dette skal være et problem som ligger fortiden til. Se på tester av PoC og Sapphire; Sapphire kommer bedre ut, og Sapphire har senket seg ned på nesten helt likt prisnivå!

 

edit: er ikke fan av noen av disse merkene, så dette er en objektiv mening.

se også på de testene det er linket til i denne tråden: Sapphire kommer bedre ut!

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Ok. Jeg forstod det slik at du mente PoC var et merke du heller burde styre unna fordi det har fått et "billig-merke"-stempel på seg.. så jeg ville bare fortelle hvorfor prisen er som den er.

Neida, jeg sier ikke at det er dårlig(som nevnt over i tidligere post). :thumbup:

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Å komme med en påstand om at PC er bedre enn Sapphire blir nesten latterlig!

Hvorfor det? Er nordichardware latterlige? De gir PC editors choice award... Det må da bety at de ihvertfall mener PC er bedre enn sapphire? Begge er jo knallkort, men de kårer faktisk PC sitt til testens beste.

 

http://www.nordichardware.com/reviews/grap...index.php?ez=13

 

(Og ja, jeg ser at PC har dårligere snitt enn sapphire, men det er fordi det får dårlig på OC. Men til gjengjeld er det jo klokket høyere i utgangspunktet, og får høyere score på performance.)

Lenke til kommentar
Å komme med en påstand om at PC er bedre enn Sapphire blir nesten latterlig!

Hvorfor det? Er nordichardware latterlige? De gir PC editors choice award... Det må da bety at de ihvertfall mener PC er bedre enn sapphire? Begge er jo knallkort, men de kårer faktisk PC sitt til testens beste.

 

http://www.nordichardware.com/reviews/grap...index.php?ez=13

 

(Og ja, jeg ser at PC har dårligere snitt enn sapphire, men det er fordi det får dårlig på OC. Men til gjengjeld er det jo klokket høyere i utgangspunktet, og får høyere score på performance.)

Det var et svar på om Hardcore OC's foretrekker PoC! Les:sammenhengen! Men jeg motsier meg selv kanskje; de som overklokker er som oftest litt yngre og har mindre lommebok statistisk sett! Så kanskje det stemmer, men Sapphire kommer best ut i fleste tester, så om noen andre mener noe annet er meg likegjyldig(ja jeg hører på flertallet :thumbup: )

 

edit; melder meg ut av denne diskusjonen, Powercolor vs Sapphire begynner tydeligvis å ligne på AMD vs Intel :laugh:

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Hvorfor det? Er nordichardware latterlige? De gir PC editors choice award... Det må da bety at de ihvertfall mener PC er bedre enn sapphire? Begge er jo knallkort, men de kårer faktisk PC sitt til testens beste.

 

http://www.nordichardware.com/reviews/grap...index.php?ez=13

 

(Og ja, jeg ser at PC har dårligere snitt enn sapphire, men det er fordi det får dårlig på OC. Men til gjengjeld er det jo klokket høyere i utgangspunktet, og får høyere score på performance.)

 

 

jaha? så du mener PC er bedre enn Sapphire bare fordi Nordic Hardware sier så?

da kan jo jeg bare vise til at www.vr-zone.com gir Sapphire Editors Choice, og 93%, mens PC får 80%, så er vi like langt...

 

Uansett, dette blir bare sprøyt, begge kortene er jo nært identiske, og er laget (såvidt jeg vet) av samme produsent, nemlig Sapphire.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
edit; melder meg ut av denne diskusjonen, Powercolor vs Sapphire begynner tydeligvis å ligne på AMD vs Intel :laugh:

så sant, så sant... jeg ser ingen vits i å fortsette å diskutere, trådstarter skal velge Sapphire eller Powercolor, og når begge kortene er priset nært likt, så er begge gode valg, Lykke til med kjøpet :p

Lenke til kommentar
edit; melder meg ut av denne diskusjonen, Powercolor vs Sapphire begynner tydeligvis å ligne på AMD vs Intel :laugh:

så sant, så sant... jeg ser ingen vits i å fortsette å diskutere, trådstarter skal velge Sapphire eller Powercolor, og når begge kortene er priset nært likt, så er begge gode valg, Lykke til med kjøpet :p

Jepp, lykke til med kjøpet (regner med at du ikke ble så veldig mye klokere av denne tråden :p )

Lenke til kommentar

Vanelig hightec exalibur har vanlig kjøler mens IceQ modellen har en artic cooling vga silencer (en av de beste kjølrerene til dette kortet) montert.

 

Såvidt jeg husker er Hercules veldig overpriset i forhold til de andre modellene....

Nå har jo hercules slutta med grafikkort uansett...

Lenke til kommentar
Å komme med en påstand om at PC er bedre enn Sapphire blir nesten latterlig!

Hvorfor det? Er nordichardware latterlige? De gir PC editors choice award... Det må da bety at de ihvertfall mener PC er bedre enn sapphire? Begge er jo knallkort, men de kårer faktisk PC sitt til testens beste.

 

http://www.nordichardware.com/reviews/grap...index.php?ez=13

 

(Og ja, jeg ser at PC har dårligere snitt enn sapphire, men det er fordi det får dårlig på OC. Men til gjengjeld er det jo klokket høyere i utgangspunktet, og får høyere score på performance.)

Hey folkens, flott med masse respons :)

 

Tenker at jeg går for Sapphire, ut ifra jeg har hørt. Bedre bundle og bedre klokkemuligheter. Kjøleren skal skiftes ut.

 

Ang det at PoC fikk bedre enn Sapphire er nok fordi det er/var oppklokket fra fabrikk, og dermed kjører bedre "out of the box". Men siden jeg skal klokke, så regner jeg med at Sapphire er bedre utifra denne tråden/linker..

 

 

Innvendinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...