Gå til innhold

Hvilket 9800Pro? Sapphire/PC


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe dette kortet, og lurte på hvilket av disse jeg budre velge:

 

PowerColor Radeon 9800 PRO 128 MB

 

Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB

 

Connect3D Radeon 9800 PRO

 

Hightech Excalibur Radeon 9800 PRO 128MB

 

Fic Radeon 9800 Pro

 

Hva er forskjellen på disse kortene? Kjølingen ser jo nokså lik ut.

 

Anbefalinger?

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, sjekka akkurat på netshop, ICEQ kortet koster visst 2495 nå, da spørs det om jeg kan anbefale det allikevel, siden powercolor kortet er 600kr billigere. Du kan jo alltids kjøpe til en slik kjøleløsning siden...

 

Jeg har Sapphire selv og har aldri opplevd problemer. Men alle kortene er nærmest identiske. Powercolor er et godt valg med tanke på pris. (ikke tenk på vifteproblemer, for de skal være løst nå på de nye revisjonene av kortet)

Lenke til kommentar

Modellene er så og si identiske når det gjelder ytelse. Forskjellene ligger mye i overklokkingspotensialet, selv om det også i mange tilfeller er veldig likt. Powercolor kortet yter best uklokket, men har til gjengjeld dårligst overklokkings potensiale i følge denne testen. HIS excalibur kortet, (som ikke er med her) er vel det som skiller seg mest ut, pga kjøleløsningen. Test av det ligger i den nederste linken.

 

Personlig hadde jeg gått for Powercolor kortet. Ihvertfall hvis du ikke skal klokke. Det er billigst, og yter vistnok et snev bedre en de andre modellene.

 

http://www.nordichardware.com/reviews/grap...index.php?ez=13

 

http://www.guru3d.com/article/Videocards/83/

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
Jeg ville tatt det som bråker minst.

 

Jeg har PowerColor sitt nå, og det bråker NOE HELT JÆVLIG! Faktisk så mye at jeg angrer på at jeg kjøpte det...

Det er vel vifta som bråker?

så om han har planer om å sette på vannkjøling, så har vel ikke det noe å si

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...