Gå til innhold

Mista mobilen i vann!

Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990

Mista min T68i i vann der den lå et par minutter før jeg fikk hentet den ut.

Den funket ikke etter dette og jeg tok ut batteriet.

Det er noe vann inni skjermen.

Jeg har ikke noe forsikring på mobilen eller noe sånt, kjøpte den på Spaceworld forrige høst.

Hva kan jeg gjøre?

Kunne eventuelt tatt den inn til et mobilverksted, men det spørs om det går an å "redde" mobilen, og om det gikk an, tenker jeg at det vil koste en del å reparere den... eller?

Må ha meg en mobil straks, så hvis det er noen med tilsvarende erfaringer, la meg høre om det!! Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overhodet ingen vits i å reparere en vannskadet T68i. Det er en gammel mobil, og det vil koste mer å reparere den enn å kjøpe en ny.

Vannskader er dessuten vanskelig å reparere - om det i det hele tatt lar seg gjøre. (Kommer an på tilfelle til felle.) Forsikringer dekker det heller ikke med mindre du har en utvidet en.

Lykke til med kjøp av ny mobil! :cool:

Lenke til kommentar

Slenger meg på bølgen... :p

det blir nok å koste deg 1-2000 kr alt etter hvor omfattende skadene er,

var i alle fall det kompisen min betalte når han mistet t68i'en sin i vannet.

Kjøp deg heller ny mob ikke noen tvil om at du vil tjene på det.

Lykke til!!! ;)

Lenke til kommentar

Du kan prøve å la den tørke helt på et varmt badegulv eller lignende uten batteriet.

Det virket på en 8210 som fikk seg en tur i vaskemaskina her i huset og på 3510'n til en kamerat som hadde bada i møkkete vann med den (fylla har skylda).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Tja... det var virkelig ikke en ekstrautgift jeg trengte akkurat nå...

Hvor får jeg tak i et sånt verktøy jeg kan åpne opp mobilen med?? Sånn lite skrujern ser det ut som jeg trenger...

Kan jo iallfall prøve å åpne den opp og tørke den ut, selv om den egentlig er ganske tørr.

Den er helt tørr under hvor batteriet var og under der hvor SIM-kortet går.

Men men...

Får vel lete etter en svært billig mobil da...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Hva med å kjøpe denne da?

T68i med handsfree og i perfekt stand. (Om du var fornøyd med den du hadde da...)

Så den... liker ikke fargen.

Dessuten tenker jeg mer i retningen av å få en mobil til 1,- med et abonnement...

Tele2 Mobil abonnement ser fristende ut, da kan jeg eventuelt få noen mobiler til ca. 1 krone eller ikke mye mer...

Trenger iallfall en mobil SNAREST!!

Noen som vet om noen fete deals på abonnement + bra mobil til veldig lav pris??

Bør kanskje opprette en annen tråd om det, eller så er det sikkert en allerede...

Lenke til kommentar
Mista min T68i i vann der den lå et par minutter før jeg fikk hentet den ut.

Den funket ikke etter dette og jeg tok ut batteriet.

Det er noe vann inni skjermen.

Jeg har ikke noe forsikring på mobilen eller noe sånt, kjøpte den på Spaceworld forrige høst.

Hva kan jeg gjøre?

Kunne eventuelt tatt den inn til et mobilverksted, men det spørs om det går an å "redde" mobilen, og om det gikk an, tenker jeg at det vil koste en del å reparere den... eller?

Må ha meg en mobil straks, så hvis det er noen med tilsvarende erfaringer, la meg høre om det!! Takk!

Legg den "under" en varmeovn, funka hos en venn ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Nå har jeg nettopp prøvd noe. Jeg plugget mobilen til laderen... og nå funker mobilen!! Men jeg er litt redd fremdeles at den skal klikke igjen, så jeg tror jeg tar turen til mobilverkstedet sånn at de kan få ut et par dråper med vann som ligger inni skjermen fremdeles...

Kanskje batteriet ble ødelagt og ikke mobilen?

Uansett bra nyheter for meg.

T68i til 1 krone med Netcom YoungTalk... hmmm..

Får sjekke om det er en annen mobil der med det tilbudet.. hehe.

Kan jo hende at mobilen min funker men at den fremdeles ikke virker som den skal.

Lenke til kommentar

Koster jo minst 300 spenn å konstatere om det ER en feil eller ikke. I hvertfall gjorde det det den ene gangen jeg gidda å sjekke om en mobil lot seg reparere eller ikke. (Og det gjorde den ikke, men 300 skulle de ha likevel.)

Nei, aldri mer reperasjon av mobil på meg - alltid ny! ;) (Med mindre det er en garantisak da, seff.)

Lenke til kommentar
Tja... det var virkelig ikke en ekstrautgift jeg trengte akkurat nå...

Hvor får jeg tak i et sånt verktøy jeg kan åpne opp mobilen med?? Sånn lite skrujern ser det ut som jeg trenger...

Kan jo iallfall prøve å åpne den opp og tørke den ut, selv om den egentlig er ganske tørr.

Den er helt tørr under hvor batteriet var og under der hvor SIM-kortet går.

Men men...

Får vel lete etter en svært billig mobil da...

Det minste skrujernet på en letherman funker fint for å åpne moblitelefoner. 2,2mm flatjern

Lenke til kommentar

hoho!:D Jeg mista min 3310 i do... (ikke på mine bedre dager, kan man si)

Men, tok den opp, tok ut/av sim, batteri, deksler og tastatur, og la den for å tørke i 3uker.

Når jeg etter det, satte den sammen, funka den helt perfekt :D

Det dummeste du kan gjøre når du har mista noe elektrisk i vann er å prøve å skru den på, for å se om den fungerer:P

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

OK, har ikke kommet meg til mobilverksted i dag, men det eneste som feiler mobilen nå er at skjermen ikke lyser opp, 7-tasten er litt vrang, og det er litt damp inni skjermen. Vibrasjon har begynt å funke igjen, og alt annet funker som det skal.

Jeg skulle gjerne likt å visst hvordan jeg kunne få åpnet denne mobilen sånn at jeg kunne eventuelt fjernet smusk eller fukt om det er noe igjen. Tror jeg leste en plass om et T6 skrujern eller noe sånt, altså 6mm. Hvor kan jeg få tak i dette???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...